En dag i DC

I torsdags så var det en vanlig jobbdag igen efter att ha haft familj här i 13 dagar.
På kvällen hade jag au pair möte. Skulle ha haft det i onsdags, utomhusbio i South Riding, men eftersom det spöregnade, så ställdes det in, och det blev istället möte i torsdags vid Reston Town Center. Vi köpte glass på Ben&Jerry´s och hade det allmänt trevligt.
 
I fredags blev det playdate med Tereza och E på förmiddagen, och vi gick till en lekpark i Fairfax City.
På kvällen hämtade jag upp Ying vid Vienna metro, sen åkte vi till Fair Oaks Mall för lite shopping, och middag på The Cheesecake Factory.
 
Igår tog jag det lugnt på förmiddagen. Sen träffade jag Tereza och hennes pojkvän på kvällen. Först blev det efterrätt på The Cheesecake Factory, sen åkte vi till George Mason University, och spelade monopol i några timmar. Middag blev det sen på Denny´s.
 
Klockan 11 idag hämtade Olina upp mig, en ny svensk au pair som bor 15 min från mig, och vi åkte till Vienna, och sen metro in till DC.
Vi började med Madame Tussauds, för Olina hade inte varit där tidigare, och ville gärna gå dit.
Lunch blev det på Hard Rock Café, också ett ställe som Olina inte hade varit till innan.
Efter lunch så gick vi till Smithsonian Natural History Museum, och gick runt där ett bra tag.
Vi ville sen åkte Trolley runt DC, men det skulle precis stänga, så det får bli en annan gång.
Så vi åkte istället tillbaka till Fairfax Corner, och åt middag på California Pizza Kitchen, och sen glass på Ben&Jerry´s.
En riktigt bra dag, och kommer absolut att träffa henne igen snart!
 





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: