National Air and Space Museum

I onsdags var då som sagt sista jobbdagen denna vecka. Var en vanlig jobbdag, med frukost, lekstund, plocka disk, sovstund, lunch... sen slutade jag. Dagarna går så mycket fortare när man har något att se fram mot efter jobbet!
Familjen var i DC under dagen, och när jag hade slutat så hämtade jag upp dem, sen åkte vi till Whole Foods, och köpte mat. Middag idag blev mac&cheese på hotellrummet.
 
Igår var vi på museum, nämligen National Air and Space Museum(Steven F.Udvar-Hazy Center), som ligger ute vid Dulles International Airport.
De hade så mycket olika flygplan, rymd- och farkoster, och mycket information om de olika planen.
Bland annat har det en riktig rymdfarkost, som var uppe i rymden senast 2011. De har även 1903 Wright Flyer-världens första fungerande motorflygplan, och Command Module, Appollo 11-rymdfärjan som landade de första människorna på månen, och mycket mycket mer...
Det var intressant och riktigt stort! Till och med min kusin verka tycka det var intressant, så det var bra.
Middag blev det hemma i huset, då min värdpappa hade erbjudit att göra bisonhamburgare, något som min morbror gärna ville ha här i USA. Och till efterrätt blev det s´mores.
Idag så åkte vi till IKEA Woodbridge på förmiddagen, och var där ett bra tag. Och de har fått lösgodis! Tanken var att äta lunch där, men kön var så lång, så då blev det Wendy´s istället.
På eftermiddagen åkte vi till Great Falls Park. Det var riktigt fint!
Middag blev det på hotellrummet, köttbullar från IKEA, med kokt potatis, gräddsås och lingonsylt. När vi inte fick det till lunch, så köpte vi saker, och gjorde det till middag istället.




Ida

Åh vad spännande med alla farkoster! :) Kul att Ikea fått lösgodis, är det ungefär samma sortiment som i Sverige? Känner mig överlycklig. Ikea Woodbridge ligger bara 20 min från där jag kommer bo :)

Svar: Ja, det var intressant faktiskt. Kanske vi kan åka dit om du vill när du har kommit hit? Det är ungefär samma godis sortiment som i Sverige, inte lika mycket sorter, men annars var det i stort sett samma. Ikea Woodbridge ligger ca 30 minuter från mig, så när man saknar hemma och Sverige lite, då kan man bara åka dit.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2015-07-04 08:24:30
Din blogg/hemsida: http://nouw.com/elvstoft

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: