New York City!

Nu är jag tillbaka efter en fantastisk helg i NYC! Kom tillbaka i söndags kväll.
 
Jag tog bussen från Fairfax efter jag hade slutat i torsdags, och tog sen metron från Vienna till Union Station.
Bussen till NYC gick kl.20, och jag var i NYC efter 4,5 timmar. Tog en taxi direkt till hotellet, Riverside Tower Hotel, och mötte upp moster med familj på hotellet strax innan 01 på natten. Hela resan gick bra. Det blev lite sent, men det var mycket bättre tyckte jag att ta bussen på torsdag kvällen och komma dit sent, än på fredagen, och förlora tid som jag kunde ha fått med familjen i NYC.
 
I fredags tog vi lite sovmorgon, vilket inte var det lättaste ändå. Familjen var jetlaggade, och jag sov inte jättebra första natten. Blev bättre de kommande nätterna för alla.
Frukost blev det på FIKA. Sen gick vi vidare mot Central Park, och Central Park Zoo, och var där i några timmar.
Sen försökte vi lära oss tunnelbanesystemet i NYC, för att lättare och billigare kunna ta oss fram i staden, än att behöva ta taxi hela tiden.
På eftemiddagen tog vi tunnelbanan till Battery Park, för att se Frihetsgudinnan och Ellis Island. Och vi gick även förbi 9/11 Memorial.
Tog sen tunnelbanan tillbaka till Upper West Side, där hotellet låg, och åt middag vid Café 82.
I lördags blev det först frukost på Starbucks.
Sen tog vi oss ner till Time Square, och först gick vi Madame Tussauds och var där ett bra tag. Har varit till det i Washington DC, och det här var mycket större.
Lunch blev det på på The Market Food Court, Villa Fresh Italian Kitchen.
Och kl.14 gick vi på Broadwayshow och Mamma Mia! Den var riktigt bra!
Efter Mamma Mia gick vi och köpte lite souvenier, och sen tog vi oss tillbaka till Upper West Side, och åt middag på Café 82 igen.
I söndags blev det att packa ihop alla saker på morgonen, och sen åt vi frukost på Birdbath Bakery.
Efter frukost så åkte vi till Penn Station, där Amtrak-tåget skulle gå kl.13.55. Vi fick vänta ungefär två timmar vid stationen, men det var okej ändå. Bättre än att komma dit försent.
Det fanns lite butiker där, så min kusin och jag gick runt lite där innan för att fördriva tiden lite grann.
Tåget tog sammanlagt 4,5 timmar till Burke, VA, med ett stopp i DC på ca 30 minuter. Men eftersom vi hade en del packning, så var det lättare att åka till Burke, än att få byta metro, och sen buss till Fairfax.
Och min värdmamma kunde även hämta oss i Burke, så det blev ännu bättre.
Efter incheckning på hotellet, Extended Stay America, som ligger precis vid Fair Oaks Mall, så gick vi och åt middag på The Cheesecake Factory. Ett av de få ställena som fortfarande var öppet på en söndag kväll efter kl.19.
 
Igår var det dags för mig att börja jobba igen, men det var okej.
Familjen tog det lugnt på förmiddagen, sen kom det över till huset ett tag efter lunch, medan S sov.
Jag slutade kl.16, så då tog jag mig till hotellet, sen gick vi och åt middag vid On The Border, en ny restaurang vid Fair Oaks Mall.
 
Idag så blev det playdate med Tereza och E på förmiddagen.
Morbror åkte till Vapenmuseet, och moster och kusin hade en shoppingdag på Fair Oaks Mall, så då träffade jag Tereza och E en stund på förmiddagen, istället för att vara själv med S.
Efter jag hade slutat så åkte vi till Fairfax Corner och åt middag på California Pizza Kitchen, och gick runt i affärerna en stund efter maten.
 
Imorgon är sista jobbdagen denna vecka för mig. Så skönt! Min värdpappa är ledig på torsdag, så då fick jag ledigt också. Så tacksam att jag fick ledigt också, och kunna spendera ännu mer tid med familjen.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: