Nu har de åkt hem...

Nu har 13 dagar gått, och moster med familj har idag åkt hem igen... Tråkigt att de åker hem, men har haft två fantastiska veckor(så som på en dag) med dem här, i NYC och i Fairfax!
 
I lördags var det 4 juli, alltså USAs Nationaldag! Förra året var jag på Brandmännens dag i old town Fairfax, men det blev det inte i år.
På dagen regnade det från och till hela dagen, och vi ville inte stå ute och kolla på brandmans tävlingar i regnet.
Så istället åkte vi till olika shoppingställen på dagen. Det blev först Dick´s Sportinggoods, sen Target, Sport Authority, Walmart, Best Buy och Ulta vid Fair Lakes Shoppingcenter. Lunch blev det på AppleeBees.
Blev också lite fika vid Subway innan vi åkte tillbaka till hotellet och tog det lugnt ett tag.
Middag blev det på Panera, sen åkte vi vidare mot Fairfax High School, där det skulle vara fyrverkerier på kvällen.
Det var ganska mycket folk, så vi parkerade en bit ifrån skolan, och gick en bit. Vi stod vid ett shoppingcenter/mitt emot brandkåren, en bit ifrån skolan, men vi såg riktigt bra ändå, för vädret hade blivit mycket bättre framåt kvällen.
Glass köpte vi på Freddy´s, vilket var som ett klassiskt amerikanskt hamburgehak, som taget ur en film from 50-talet. Kommer absolut åka dit igen snart.
En riktig bra dag, förutom regnet!
I söndags blev det en liten biltur, för då åkte vi till Mount Vernon.
Mount Vernon är George Washingtons gamla hus. Washington var USAs första president.
Vi såg en kort film om hans liv, och hur det gick till när han blev president. Sen gick vi runt på herrgården. Vi såg trädgården, husen som slavarna bodde och jobbade i, skomakarhuset, smedjehuset, tvätteriet, och mycket annat...
Vi fick även en guidad tur i herrgården, där det tyvärr var fotoförbud.
De hade även museum på herrgården där vi gick runt ett tag.
Blev även en tur i souvenir shoppen innan vi åkte tillbaka.
Det var riktigt intressant tyckte jag, och även kusinen och resten av familjen tyckte det också.
Efter det blev det en tur till Nordstrom Outlet, och sen blev det middag på Romano´s Macaroni Grill.
I måndags var det dags att jobba igen, efter fyra dagars ledighet.
Men hade en riktigt bra dag! Jag hade en heldag med kusinen och S, medan moster och morbror var inne i DC.
På förmiddagen gick vi till parken, sen när S hade sovstund så gjorde vi chokladmuffins och kollade NCIS.
När jag hade slutat så åkte vi först och köpte frozen yoghurt, sen åkte vill Barnes&Nobles, Old Navy och The Children´s Place. Mötte upp dem vid bussen, och sen blev det middag på The Cheesecake Factory.
 
Igår var jag själv med S på förmiddagen, sen kom de över vid 11.30-tiden.
Moster och jag lagade mat till alla igår. Vi gjorde fläskpannkaka, och stuvade makaroner och korv.
Riktig husmanskost. Till efterrätt blev det vaniljglass med hjortronsylt. Och jordgubbar för de(jag) som ville ha.
Det var uppskattat, och de tog om både en och två gånger, så jag tror att de tyckte att det var gott.
 
Idag så var det dags för dem att åka hem igen. Men deras plan gick inte förrän kl.20.30, så fick nästan hela dagen ändå att spendera med dem. På morgonen efter S hade ätit frukost så åkte vi till deras hotell och hämtade dem, så de skulle slippa gå med alla väskor. Medans S sov så var de och shoppade.
Min värdpappa skjutsade oss alla till flygplatsen vid 17-tiden, så de skulle hinna i tid.
Klarade mig nästan, men när jag kramade om min moster, då kom tårarna. Kommer sakna dem!
Men är så glad och tacksam att de har varit här! Och vi har gjort så mycket roligt tillsammas under dessa dagar!





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: