Veckan som varit

I måndags fick jag lite sovmorgon, behövde inte börja förrän kl.9.30, för att min värdpappa skulle på jobbresa under veckan, så han tog hand om S på morgonen. Och för att det inte skulle bli för mycket jobbtimmar under veckan.
Efter jobbet så gick jag tillbaka till gymmet och till Zumba, som jag har missat några gånger senaste veckorna för min moster, morbror och kusin var här. För gå till gymmet var inte direkt något jag tänkte på när de var här...
Men det var skönt att gå tillbaka dit, jag har börjat gilla Zumba mer och mer, och det blir automatiskt roligare när man lär sig mer av alla stegen som är med.
 
I tisdags blev det playdate med Tereza och E på förmiddagen, och den här gången gick vi till City Hall, där de också har en park med lite bänkar.
På kvällen åkte jag till Lisa. Vi tittade på Rizzoli&Isles, och hade det allmänt trevligt. Det var sista gången jag träffade henne innan hon åkte hem, för hon åkte hem idag. Jag är väldigt glad att jag har träffat henne här, och det kommer absolut att bli en resa till Tyskland och träffa henne igen.
 
I onsdags blev det gymmet efter jobbet. Den här gången så provade jag Jillian Michaels BodyShread-klass. Det var 3 minuter styrka, 3 minuter av konditionsträning, och 1 minut av abs/magmuskler, om och om igen, 30 minuter non-stop. Det var så jobbigt, roligt också med jobbigt. Men jag gillade det ändå, och tränaren var bra, så kommer absolut att fortsätta med den klassen.
 
I torsdags blev det playdate med Tereza och E igen på förmiddagen, och den här gången gick vi till biblioteket. E bra aktivitet att göra om det är riktigt varmt, men också om det skulle regna någon dag, men man vill ändå komma ut ur huset en stund.
På kvällen skrev jag klart breven till morfar&mormor.
 
I fredags träffade jag Olina på kvällen. Vi åt middag på Olive Garden, och sen blev det en liten shoppingrunda till DSW och Target.
En riktigt bra och trevlig kväll. Tänk att man kan träffa kompisar här, som det känns som om man har känt länge, men ändå bara träffat några gånger...
 
Igår var jag barnvakt. Min värdmamma fyller år dagen efter mig, och det hon önskade sig i födelsedagspresent var fri barnvakt, så de kunde gå på baseballmatch. Och självklart fick hon det, så igår från 14.30-20.30 var jag barnvakt. Men det gick bra, och jag tyckte det gick relativt snabbt ändå. När han vaknade från sovstunden så blev det lunch, efter lunch så hade vi lekstund ett tag och vi tog en promenad, och efter det blev det dags för middag, och efter lite lekstund igen, så la jag honom för natten.
Kvällsmat blev svenska pannkakor med glass och sylt. Jag var sugen på pannkakor tidigare i veckan, så nu när jag var själv hemma, så passade det bra att äta det då. Och gott blev det!
 
Idag så träffade jag Olina för brunch på Eggspectation i Chantilly. Det var riktigt gott! Kommer absolut att åka dit igen.
Sen åkte vi till Fair Oaks Mall och gick runt lite i affärer. Vid 14-tiden var hon tvungen att åha hem, för hon hade au pair möte på eftermiddagen.
Senare på eftermiddagen så hämtade jag upp Ying vid Vienna metro, och sen så åkte vi till IKEA Woodbridge och åt middag.
Bagel "French Toast Style", med jordgubbar och banan, och grekisk yoghurt med honung. Så här skulle alla söndagsbruncher vara. :)

Vill man ha lite av varje, då kan man välja två Barnmenyer, och ändå få det billigare... Och daimtårta till efterrätt.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: