Hemläxor

Denna vecka har i stort sett bestått av en sak... Läxor.
 
I lördags började jag med mina läxor till min kurs som är i mars. Och eftersom jag ska gå en matlagningskurs så trodde jag att läxorna hade något med mat att göra, men oj vad jag hade fel.
Läxorna var uppdelade i tre delar, man skulle skriva två uppsatser på minst 1500 ord, en självbiografi från dagen man föddes till idag, och en hur mitt liv ser ut 2035. Och sen skulle man skriva om en barnbok till nutida engelska. Man fick välja mellan, De Tre Små Grisarna, Hans och Greta, och Törnrosa.
På lördagen så började jag med min självbiografi.
 
I söndags så blev det läxor igen, och sen blev det The Cheesecake Factory, för Jennys hej då-middag.
Träffade några andra au pairer där, och de var trevliga allihopa. Pratade mest med en au pair från Danmark, och förhoppningsvis kommer jag att träffa henne, och några av de andra igen.
Det är tråkigt att Jenny åker hem, för hon är en av de personer som jag har lärt känna bäst sen jag kom hit, så det är tråkigt. Men vi får ses igen när jag kommer hem till Sverige.
Måndagen blev det läxor igen efter jobbet. Då började lite på hur jag tror att mitt liv ser ut år 2035.
 
Tisdagen hade jag delad tur, som man kallar det i vården. Min jobbdag var uppdelad i två jobbpass. Först jobbade jag som vanligt på dagen, sen jobbade jag också 1,5 timme på kvällen, och la bebisen för natten. Jag gör det inte så ofta, men det gick bra ändå. Han somnade ganska direkt när jag la honom i sängen, så då kunde jag fortsätta med läxorna. Och nu började jag med barnsagan.
 
Onsdagen, torsdag och fredag började jag kl.6, för min värdpappa var på jobbresa denna vecka. Då blir det tidig morgon för mig. Men de första timmarna kan jag kolla på tv, och ta det lugnt, för bebisen sover i alla fall till ca kl.9. Så det gör inte så mycket. Kunde även gå ut och gå med bebisen för första gången på nästan en vecka. På grund av att det har varit så kallt, så har jag inte kunnat gå ut, men nu kunde jag det igen. Det är så skönt att få komma ut ur huset ett tag. På kvällen blev det gymmet med PTn. Jobbigt var det, men det var skönt också att fokusera på det, och släppa läxorna i alla fall för ett tag. Blev såklart även läxorna på kvällen. Gjorde klart självbiografin och 2035.
 
Torsdagen blev det Panera och läxor efter jobbet.
Åt mat, och skrev klart barnsagan. Vilket inte var så enkelt.
Även min värdmamma läste igenom allting när jag var klar, och ändrade lite så att det lät så bra som möjligt.
Laddade upp allting på skolans hemsidan. Så nu är det bara att vänta på att läraren ska rätta allting. Hoppas verkligen jag får godkänt!
 
Fredagen var en lugn dag efter jobbet. Det var första dagen på en vecka då jag inte behövde tänka på läxor, så kunde slappna av och bara ta det lugnt. På kvällen åkte jag åkte till Harris Teeter, Whole Foods, och Fair Oaks Mall och gick runt och kollade där ett tag.
 
I går blev det en trip till IKEA. Alltid lika roligt!
God mat och fika, och en känsla av Sverige!
Idag blev det Panera igen, och blogguppdatering.
Har även skypat med en vän hemifrån, alltid lika roligt.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: