NHL-match!

Igår var jag på NHL-match igen! Denna gång Washington Capitals vs. Nashville Predators!
Jag träffade Ying vid metron, och vi gick till Verizon Center som låg precis bredvid.
Vi hade väldigt bra platser, och såg väldigt bra!
 
Tyvärr så förlorade Capitals med 3-4, så det var mindre roligt. Men ur ett svenskt perspektiv så spelade det inte så stor roll, för det är lika många svenskar som spelar i Nashville som i Washington, men Capitals är ju "hemmalaget", så ville ju självklart att de skulle vinna! Men vi hade det trevligt ändå! Blir nog en till match snart, för Ying ville gärna gå på en match till och få en chans att se Capitals vinna.
http://www.nhl.com/gamecenter/en/recap?id=2014021115&navid=sb:recap&intcmpid=sb-highlights
 
Efter matchen åkte jag hem till Lisa för grillkväll/bonfire.
Vi grillade korv, och jag åt smores, för första gången i mitt liv. Det var faktiskt gott.
Umgicks även med hennes värdföräldrar och värdbarn, de är väldigt söta. Eftersom jag inte kan ha bonfire där jag bor, så sa hennes värdpappa att jag får komma över flera gånger och grilla hos dem då istället, när de har flera grillkvällar. Hela hennes värdfamilj verkar vara väldigt snälla och trevliga.
Sen hjälpte jag henne att packa, eftersom hon åker hem idag. Men hon kommer tillbaka om tre veckor på ett turistvisum.
Vi har blivit väldigt bra vänner på kort tid, och jag är väldigt glad att jag har träffat henne.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: