Fair Lakes Trail

I måndags gick jag och S en promenad på förmiddagen. Det är ganska mysig att gå ut och gå med honom faktiskt. Han behöver lite hjälp med balansen fortfarande, så han behöver hålla i ett finger, men annars går han ganska bra nu. Men än så länge har han inte gått själv än, men jag tror det kommer snart. Han har gått med hjälp sen i november, så jag trodde att han skulle gå innan jul, men så blev det inte. Det är just det där fingret som han aldrig vill släppa.
På kvällen blev det zumba igen. Jag gillar det mer och mer för varje gång jag går dit.
 
I tisdags gick jag och S till lekparken på förmiddagen. Varje gång man sätter honom i en gunga och ger lite fart, så börjar han att le och skratta, så det är roligt.
På kvällen ville jag gå ut och gå, eftersom det var så fint väder. Men ville gärna gå på något nytt ställe, så jag frågade mina värdföräldrar om tips om bra promenadstigar i området, och min värdpappa tipsade om Fair Lakes. Jag visste att det fanns en mindre sjö i närheten, men visste inte att man kunde gå runt den. Sjön är en del av Fairfax County Parkway Trail. Så jag testade att gå runt där, och det är en av de finaste promenadvägarna jag har gått här i området, och kommer absolut att gå där flera gånger. Det fanns även en basketplan där, och bänkar lite här och där om man ville sitta och vila en stund. Det tog ca 40 minuter att gå från huset, runt sjön, och tillbaka, så det är en lagom lång promenad också. Tänk att man kan upptäcka nya ställen i området, även fast jag har bott här i över ett år nu...
 
I onsdags blev det gymmet efter jobbet, denna gång blev det ca 5 km på gåbandet.
 
Igår var en ganska tråkig dag. Det regnade i stort sett hela dagen, så det blev att stanna inne med S. Dagarna går så mycket snabbare, och är roligare om man kan vara ute. Men vi lekte med lego, läste böcker, och gåtränade, så vi fick tiden att gå ändå.
På kvällen blev det gymmet med PTn. Jag hade sista passet med honom på ett tag igår, ganska tråkigt faktiskt, för han motiverar mig att gå till gymmet oftare. Men försöker spara så mycket pengar jag kan just nu, då blev PT något jag fick sluta med, just nu i alla fall...
 
Idag har varit en produktiv dag, och jag hann med att göra mycket under jobbdagen. Och det är även min värdpappas födelsedag idag.
Innan S vaknade så gjorde jag tårtbotten, för jag erbjöd mig att göra tårta till idag. På förmiddagen blev det som vanligt en promenad med S, och under tiden han sov så hann jag med både fixa tvätten, plocka ur och i diskmaskinen, och göra tårtan. Och hann även med en lugn stund framför TVn och lite lunch.
Så på kvällen firade vi då min värdpappa som fyllde år idag.
Jag hade köpt två vinflaskor från Swedish Hill Winery som han fick av mig i present, och det blev han väldigt glad över. Jag hittade Swedish Hill Winery av en slump på google. Det är en vingård i Finger Lakes, NY, som faktiskt startades av ett svenskt par år 1969. Det startade vingården som ett deltidsjobb/hobby, men det har blivit större och större, och är nu en av de mest populära och prisbelönta vingårdarna i NY.
Och tårtan var riktigt god, och uppskattades väldigt mycket!
På kvällen tog jag en promenad runt sjön igen. Vem får inte energi till att ut och gå när man får se det här?
Nu är jag ledig tre dagar, vilket ska bli väldigt skönt! På måndag är det Memorial Day här i USA, och min värdmamma är ledig, och då får jag också vara ledig. Har planer hela helgen, men det är bara roligt... Mer om det på måndag.




Ida

Hur mycket betalade du för personlig tränare och vilket gym tränar du på? :)

Svar: Jag tränar på XSportFitness i Fairfax, och jag betalade 135 dollar i månaden för personlig tränare. Det var inte direkt billigt, men jag gillade verkligen min tränare, och jag lärde mig mycket av honom.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2015-10-13 03:45:05
Din blogg/hemsida: http://nouw.com/elvstoft

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: