Semester - San Francisco!

Just nu sitter jag på hotellrummet, och det första dagen av resan är nu slut...
 
Det blev en tidig morgon, för kl.6.15, så skulle min värdmammas pappa skjutsa mig in till San Francisco, och till hostellet där touren skulle börja, och vi skulle samlas kl.8.
Säga hej då till dem idag var inte det lättaste, jag tycker verkligen om dem, och jag fick ett jättefint skrivet brev av honom när vi väntade på de andra. Men kommer förhoppningsvis se dem i juni nästa år i Sverige...
När alla var samlade, vi är 13 personer med på touren, de flesta au pairer, så började touren.
Gruppen: Jag och Andrea - från Sverige, Cherokee, Polly och Meg - från Australien, Kim, Pauline, Lisa, Sabrina, Sophia och Jule - från Tyskland, Michelle - från Österrike, och Glenn - från Schweiz.
Och första stoppet var Alamo Square. De viktorianska husen där tv-serien Huset Fullt spelades in.
Sen åkte vi vidare till utsiktsplatserna Beacon Street och Twin Peaks.
Efter det fick vi några timmar vid Fisherman´s Wharf och göra vad vi ville. Man fick också chansen att gå till Lombard Street om man ville, men eftersom jag har varit där tidigare så hoppade jag över det den här gången. Istället så gick jag och tre andra au pairer, Jule, Pauline och Lisa och utforskade lite mer av Fisherman´s Wharf. Vi gick först längs Hyde Street Pier, och gick ut på vågdämparen som fanns där, där man kunde se Alcatraz på närmare håll. Sen gick vi vidare mot Pier 39, och kollade runt i lite souvenierbutiker på vägen dit. Lunch blev Fish&Chips vid Fisherman´s Wharf.
När vi alla hade ätit lunch och kände oss klara, åkte vi vidare mot en utsiktsplats ganska nära Golden Gate Bridge, hade önskat att vi hade stoppat närmare, men det var helt okej ändå. Vi åkte också igenom samhället Tiburon, och gick ner till The Hippie Tree, där det är vanligt att ta kort sittandes på gungan som finns där.
Sen blev det en nästan tre timmar bilfärd till staden Merced, där vi sover för natten, innan vi imorgon bitti kör vidare mot Yosemite National Park.
 





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: