Sista jobbdagen, NHL-match och Halloween!

Jag skulle ha uppdaterat här igår, eftersom det var en ganska speciell dag, men jag var så trött på kvällen när jag kom hem, så uppdaterar idag istället...
 
I fredags var då alltså min sista officiella jobbdag som au pair.
På förmiddagen så var jag på au pair möte, som den här gången var Halloween frukost hos en av au pair gruppens LCCs. Min au pair grupp är så stor, så vi har två LCC.
Det var väldigt trevligt, och jag pratade en del med både nya au pairer och några som jag har träffat på mötena under tiden jag har varit här, och sa hej då till en del av dem.
När jag slutat så åkte jag direkt till metrostationen, för att möta upp Ying vid Verizon Center, och NHL-match!!
Jag ville gärna gå på en till NHL-match innan jag åkte hem, och fredagen var den bästa dagen för både henne och mig, så då bestämde vi att gå då!
Den här gången spelade Washington Capitals mot Columbus Blue Jackets... och Capitals vann med 2-1!
Eftersom det här var den sista matchen jag kommer att gå på, på ett bra tag, så var det extra roligt att de vann!
Och svenskarna Marcus Johansson och Nicklas Bäckström var inblandade med varsin assist till målen! Och riktigt snygga mål var det!
http://www.nhl.com/gamecenter/en/recap?id=2015020147
I lördags var det Halloween! Och denna Halloween var faktiskt bättre än förra året...
På förmiddagen tog jag det lite lugnt, pratade bland annat med min framtida chef, och åkte till Fair Lakes Shoppingcenter en stund.
Sen på eftermiddagen så började firandet här hemma i huset. Först tog vi bilder, jag var en häxa, min värdmamma var en zombie, min värdpappa var en fågelskrämma, och mitt värdbarn var en pumpa.
Har väldigt bra och fina bilder, synd bara att jag inte får lägga upp de här på bloggen.
När det blev mörkt, så gick vi ut på Trick or Treat. S var för liten för det förra året, så är väldigt glad att jag fick vara med om det i år. Och det var så roligt och mysigt, och S verkade tycka det var roligt också.
 
Igår var det den 1 november, och 18 månader sedan jag åkte hemifrån.
Vid lunchtid så mötte jag upp Olina för lunch på IHOP i Chantilly. Efter en lång och trevlig pratstund, och som alltid god mat, så åkte vi vidare till Target. Jag behövde kolla efter resväska, och Olina behövde också köpa lite saker.
Efter en stund på Target behövde Olina åka hem igen, så då åkte jag vidare till Potomac Mills och IKEA.
Potomac Mills är ett av mina favorit shoppingcenter här, så det var roligt att åka dit igen. Köpte inget den här gången, hittade saker som jag ville ha, men försöker spara lite pengar till min resa, men det var trevligt att bara gå runt där ett tag. Och såklart blev det också en snabbtur på IKEA innan jag åkte hem igen.
Idag var en vanlig dag med S igen. På förmiddagen hade vi först lekstund hemma en stund, och sen åkte vi till Giant och köpte lite frukost för veckan.
När min värdpappa kom hem så åkte jag till Walmart och Target, och köpte lite saker till de där hemma...
Och imorgon måste jag börja packa ihop alla mina saker, för på torsdag kommer den nya au pairen, och jag måste ha flyttat ut ur mitt rum.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: