17 månader i USA

Idag är det 17 månader sedan jag lämnade Sverige för att jobba som au pair i USA.
Och jag går nu in i min sista månad som au pair. Min sista officiella jobbdag är 30 oktober. Jag har nästa en vecka semester från det 13-18 oktober, då min värdfamilj är i Kalifornien på bröllop, så jag har officiellt 17 dagar kvar att jobba. Jag kommer att hjälpa till i nästan två veckor när det nya au pairen kommer hit, men det räknar jag inte riktigt som vanliga jobbdagar. Hon kommer till huset den 5 november, och jag åker på min resa den 13 november.
 
Jag har bra och positiva nyheter, om min resemånad, och vad jag ska göra när jag kommer hem, men det får bli ett senare inlägg.
 
September har varit en bra månad!
Det bästa var såklart när min mamma var här!
Jag har varit på kräftskiva på IKEA!
Jag har fått en guidad tour av Vita Huset! Det var verkligen speciellt!
Och min Event Management-kurs har börjat...
 
Det jag vet händer i oktober redan nu är fotbollsmatch imorgon, och Halloween såklart, sen får vi se...




Anonym

Du vet väl att man inte får jobba efter att ens visum har gått ut? Så oavsett om du ser det som jobb eller inte gör nog inte det någon skillnad för myndigheterna.

Svar: Jag vet att man inte får jobba efter att ens visum har gått ut. Och det kommer jag inte att göra. Jag har bara valt att stanna kvar i huset tills min resa börjar istället för att bo på hotell. Men jag får inte betalt för att jag stannar extra, och känner sig den nya au pairen tillräckligt säker efter några dagar/helgen när mina värdföräldrar är hemma också, då hittar jag på andra saker, som tex åker in till DC, träffar vänner, åker till IKEA m.m... Men skulle hon behöva hjälp så kan hon ringa om hon vill.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2015-10-02 07:28:32

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: