Klar med studierna!

I lördags blev det tidig morgon igen, för då hade jag min sjätte och sista Event Management-kurs. Jag redovisade mitt vinterbröllop som var min sista läxa, och sen fick vi våra diplom. Så nu är jag helt klar med mina studier! Känns så bra!
När kursen var slut så åkte jag in till Washington DC. Kanske sista gången jag åker dit på ett bra tag.
Jag började med att gå till Washington Welcome Center, och gick där ett bra tag, och köpte lite souvenier.
När jag kände mig klar, och hade hittat lite bra souvenier, gick jag lite snabbt till Natural History museum, och köpte en Washington DC fotobok som jag hade sett där tidigare.
Sen tog jag en promenad till Smithsonian Castle, hade aldrig varit där innan, så ville verkligen gå dit i alla fall en gång innan jag åkte hem. Inne i själva byggnaden är inte så mycket speciellt nu som tidigare, men det är utsidan av byggnaden som är det häftigaste. Jag fick en del bra kort, så jag är nöjd.
Sen gick jag förbi FBI-byggnaden, vidare till Vita Huset. Fick också fina kvällbilder på Washington monumentet på väg till Vita Huset. Jag gick runt hela byggnaden, så fick bilder både på framsidan och baksidan. Hade sett Vita Huset tidigare såklart, men ville gå dit igen. Just för att det är Vita Huset, och för att få lite nya bilder. Det mörknade ganska snabbt på kvällen, så fick inte jättebra bilder på baksidan av Vita Huset, men som tur är har jag det sen innan.
När jag hade gått runt hela och tagit kort, så hade det blivit mörkt, så då kände jag att det var dags att åka tillbaka hem igen. En bra dag!
I söndags tog jag sovmorgon, som jag vanligtvis gör på söndagar.
Och efter lunchtid, så åkte jag och hämtade Olina, och vi åkte vidare till IKEA. Jag köpte en bokhylla till min värdfamilj för någon vecka sedan, men jag köpte fel storlek, så då fick jag åka och byta den. Och vi kunde inte låta bli att äta köttbullar när vi ändå var där.
Efter IKEA blev det Potomac Mills, men de stänger kl.18 på söndagar, så det blev bara en kort stund där.
Eftersom Potomac Mills stängde tidigt, så åkte vi till Target istället och gick runt lite där en stund.
Och vi avslutade kvällen med frozen yoghurt på Sweer Frog.
Ännu en fullspäckad, men bra helg! Få ta tillvara på helgerna jag har kvar här!
 
I måndags började en vanlig jobbvecka igen.
På förmiddagen så åkte jag och S till Giant och köpte frukost till veckan.
På kvällen tänkte jag åka till biblioteket och skriva brev, men hade inte direkt ork till det, så det blev ett kväll framför TVn istället.
 
I tisdags så åkte jag och S till biblioteket på förmiddagen.
På kvällen så åkte jag till biblioteket igen, men den här gången för att skriva brev till morfar&mormor.
 
Igår regnade det hela förmiddagen, så då tog jag med S och åkte till Fair Oaks Mall på förmiddagen.
På kvällen åkte jag Target, och till Michaels och kollade lite efter saker till mitt scrapbook album.
 
Idag åkte jag och S till Walmart på förmiddagen.
På eftermiddagen kom min värdpappas mamma och hennes man hit, och de stannar över helgen.
Efter middagen så karvade vi pumpor till Halloween. Jag blev inte lika nöjd med min den här gången som förra året, men det var roligt ändå.
 
Imorgon är min sista officiella jobbdag som au pair här i USA!
Och jag ska på hockey på kvällen!!





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: