Fotboll och Zumbathon

Nu har ännu en fullspäckad helg passerat...
 
Regn, regn, och åter regn i flera dagar nu...
I fredags regnade det också, så då tog jag med S och åkte till Fair Oaks Mall på förmiddagen.
När S hade sovstund så gjorde jag chokladbollar. Har inte gjort det sen jag kom hit, och har varit sugen på det ett tag, så i fredags gjorde jag några. Så enkelt, och så gott!
Efter jobbet så tog jag metron till Stadium Armory, och mötte upp Ying. Det var nämligen dags för fotbollsmatch! DC United mot New York City FC!
Ying hade köpt biljetter, för hon ville gärna gå, och som födelsedagspresent till mig. Det regnade hela dagen, så vi kollade med jämna mellanrum under dagen om matchen skulle spelas eller inte. Men regn stoppade inte matchen, så då åkte vi dit. Metron var så försenad och tog väldigt lång tid, så vi missade nästan hela första perioden. Men såg hela andra perioden i alla fall. Det regnade som sagt, men det gjorde inte oss så jättemycket, för vi hade platser under taket, så det var skönt. DC United vann med 2-1, på övertid. Roligt att hemmalaget vann på ett sätt, och de blev dessutom klara för slutspel. Men Yings favoritspelare spelar i NYCFC, så hon ville såklart att de skulle vinna. Fotboll är inte min favoritsport direkt, kyligt var det, blöt om fötterna blev jag, men en bra kväll hade vi ändå!
Igår blev det tidig morgon, för då var det dags för min fjärde Event Management-kurs.
När lektionen var slut så åkte jag till Tyson´s Corner en stund, mest för att köpa ett halsband som min värdmamma frågade om jag kunde köpa till henne.
På kvällen hade jag inte något planerat, så då gick jag på bio och såg The Intern, med Anne Hathaway. Den var riktigt bra, och rolig.
 
Strax efter 12 idag så hämtade Tereza upp mig, och vi åkte till grannstaden Herndon för Zumbathon. "Let´s Dance For The Cure! Zumbejas Party In Pink Zumbathon"
Mellan 13.30-16 så var det Zumba non-stop i 2,5 timmar.
Det var roligt och jobbigt, och alla pengar de fick in gick oavkortat till Bröstcancerforskningen, så det var för en bra sak. Det var 140 personer där, och de fick in 1400 dollar, så det var bra!
Jag var ganska trött när jag kom hem, så har mest tagit det lugnt sen dess. Inte gjort mycket alls faktiskt.
Till kvällsfika blir det hemmagjord kanelbulle, för det är ju ändå Kanelbullens Dag idag! :)
 
 





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: