Jobbveckan hittills...

I måndags var inte den bästa jobbdagen kan man säga. S var gnällig från och till hela förmiddagen, så det var inte så roligt. Men vi misstänker att han håller kanske på att få en ny tand, så då får man räkna med lite gnäll. Men det var ganska fint väder ute, så vi gick till lekparken en stund och gungade, och det brukar alltid hjälpa.
Efter jobbet blev det gymmet och zumba som vanligt.
 
I tisdags var en lite bättre jobbdag än måndagen, så det var bra. S och jag åkte till Fair Oaks Mall på förmiddagen.
På kvällen så träffade jag Olina. Först så träffades vi vid Dulles Landing för manikyr, första någonsin för mig. Kändes lite lyxigt faktiskt.
Det spöregnade, men det stoppade inte oss, så efter att vi båda hade fått våra naglar fixade, så åkte vi till Chantilly för middag på AppleBee´s. Denna gång blev det hamburgare för mig, och den är så god! En av mina favoriter här faktiskt. Mätta blev vi verkligen, men inte så mätta så vi inte orkade med efterrätt.
Efter god mat och efterrätt, och mycket prat som vanligt, så var det dags att bege oss hemåt igen. Och regnet hade lugnat ner sig lite så det var bra...
 
Igår regnade det hela förmiddagen, så då stannade jag och S inne. Inte alls så roligt faktiskt, dagarna går så mycket fortare när man gör något speciellt, men det var helt okej ändå. Vi underhöll oss med böcker, lego, pussel och sparka/kasta bollar.
På kvällen blev det gymmet och Jillian Michaels Bodyshred-klass som vanligt.
 
Idag är regnade det också lite på förmiddagen, men inte lika mycket som igår, så idag så tog vi bilen till Greenbriar Shopping Center, och gick först till Carter och kollade lite på barnkläder, och sen gick vi till Giant och köpte lite matvaror till huset.
På kvällen så åkte jag till Stratford University, för några elever skulle redovisa deras projekt under kvällen, och alla som ville var välkomna. Och läraren nämnde i lördags att vi fick räkna timmarna som en del av de 10 timmar av volontärjobb/praktik som vi måste göra.
Det var jag och fyra andra au pairer där, en från min klass.
Och eleverna som redovisade sina projekt, pratade om olika cafeér, restauranger, och andra företag som de ville starta någon gång. En ville öppna ett café i Georgetown, en ville öppna en restaurang i Florida, en ville starta ett eventplanner företag som hjälper till med t ex bröllop, m.m... Vissa föredrag var mer intressanta än andra. Men de som ville starta café och restaurang hade tagit med mat, olika desserter och cupcake som man fick smaka, så det var en bra sak.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: