Jul i oktober?!

Nu har ännu en lång men okej jobbvecka passerat...
 
I måndags var det sång-och lässtund på biblioteket i Chantilly, så då åkte S och jag dit på förmiddagen.
Efter jobbet blev det gymmet och zumba som vanligt.
 
I tisdags blev det en tur till mataffären med S på förmiddagen. Min värdmamma hade frågat om jag kunde köpte hem lite saker som hon behövde till bakningen hon skulle göra till jobbet, och självklart kunde jag göra det.
På kvällen så åkte jag till biblioteket och skrev brev till farmor.
 
I onsdags så tog jag med mig S och åkte till Fair Oaks Mall på förmiddagen. Han är nöjd bara han får gå runt lite själv, så var man åker spelar mindre roll faktiskt.
Efter jobbet blev det gymmet och Jillian Michaels-klassen som vanligt.
 
Igår så var en jättefin dag, så då spenderade jag och S ganska mycket tid ute på förmiddagen. Vi sparkade boll en stund, och sen gick vi till lekparken.
När min värdmamma kom hem så åkte vi till Fair Oaks Mall för S skulle klippa sig, och som belöning/och vi ville ha det, så köpte vi glass från Cold Stone. Alltid lika gott!
På kvällen så skrev jag brev till morfar och mormor.
 
Idag hade jag en kort dag. Jag har haft 10-timmars jobbdagar denna vecka, för min värdpappa har varit borta på jobbresa denna vecka, så idag blev en kort jobbdag, 6-13. Så skönt att sluta tidigt ibland.
När jag slutat så åt jag lite lunch, och ringde och pratade med pappa en stund.
Jag hade planer på att börja med läxorna på eftermiddagen, men jag var så trött, så jag la mig på sängen, och somnade en stund.
Vid 18.30-tiden så åkte jag till Vienna metro och hämtade upp Emma, och sen så åkte vi till IKEA. Vi kom dit strax efter 20, och de stänger 21, så det blev inte så länge där den här gången, men det är alltid lika trevligt att åka dit.
Men en fråga?! Jag visste inte att det var jul snart redan... För juldekorationerna och saker som pepparkakor, julmust och glögg, var redan framplockade. Alldeles för tidigt tycker jag!
Ser man juldekorationerna från oktober i butikerna, då förstår jag att en del slänger ut julen strax efter nyår, för att man har tröttnat på det... Därför kollar jag knappt åt det hållet just nu, för jag vill inte tröttna på julen innan det änns har blivit advent.
 





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: