Semester!

Har haft fullt upp denna vecka, så därför har jag inte hunnit uppdatera bloggen tills nu...
 
I måndags var det Columbus Day, vilket betydde att min värdmamma var ledig från jobbet. Men eftersom hon ville packa inför LA-resan, så fick jag jobba några timmar under dagen, så hon kunde packa i lugn och ro, och göra andra ärenden.
När jag slutade vid tretiden, så gick jag till Panera och köpte fika, och skrev brev till farmor.
 
I tisdags så skjutsade jag min värdfamilj till Dulles flygplats, och sen så spenderade jag hela dagen hos Tereza. Vi åkte till Manassas och åt lunch på Cici´s Pizza, och sen så när vi skulle åka därifrån så ville hennes bil inte starta, även fast vi fick hjälp att försöka starta bilen med startkablar. Så vi fick ta en taxi tillbaka till huset, så vi sen kunde ta hennes värdfamiljs andra bil, och hämta hennes ena värdbarn från skolan.
På eftermiddagen så spelade vi spel, och lagade middag, innan vi hämtade hennes andra värdbarn från skolan.
När klockan började närma sig åtta, så tyckte jag att det var dags att åka hem, och mata katten, och ta det lugnt en stund, eftersom jag hade planer dagen efter.
 
I onsdags hade jag den första av mina tre semesterdagar jag hade kvar! Och vilken dag det var!
Strax efter 11 så tog jag metron från Vienna till Ballston metro, för jag skulle jag på Washington Capitals träning. De har träning i Kettler Capitals Iceplex i Arlington, och den är öppen för allmänheten, och eftersom de hade träning nu i veckan då jag ändå var ledig, så passade det perfekt för mig att åka dit.
Jag kom dit strax efter 12, och då var det bara att vänta tills de var klara, och kom ut genom dörren.
Jag förstod inte direkt vilken dörr man gick in vid för att se själva tränigen, och när jag väl hittade det, så hade några spelare börjat komma ut, så då ville jag inte missa några bara för det.
Jag träffade två personer där som också var där själva, så vi pratade en del, och hjälpte varandra med att ta kort med spelare, så det var bra.
Eftersom det var en vardag, så var det inte alls många där, kanske ca 20 stycken som ville ha autografer/bilder, så de flesta spelare tog sin tid, och skrev autografer och ställde upp på bilder, med de flesta som ville ha det.
Jag fick autografer och tog bilder med 10 olika spelare, #46 Michael Latta, #27 Karl Alzner, #43 Tom Wilson, #92 Evgeny Kuznetsov, #65 André Burakowsky, #90 Marcus Johansson, #44 Brooks Orpik, #21 Brooks Laich, #19 Nicklas Bäckström, #70 Braden Holtby!!!
Det var riktigt speciellt att få möjlighet att få träffa alla spelare, och att få träffa de svenska spelarna, det var extra speciellt!
En perfekt dag för någon som gillar hockey, NHL och Washington Capitals!!!
På kvällen blev det en tur till IKEA, och köpa en bokhylla som min värdfamilj ville ha. Och även en tur till Harris Teeter, och köpa mat för veckan.
 
 
 
 
 
Igår var då min andra semesterdag. Och jag tog lite sovmorgon, och åt frukost i lugn och ro, innan jag åkte hemifrån vid 11.30-tiden. Och denna dag så tog jag metron igen, och denna gången blev det till Arlington National Cemetery, som är en militärkyrkogård. Jag har velat åka dit sen jag kom hit, men det har inte blivit av tidigare, men nu när jag var ledig så passade det bra. Det var verkligen speciellt att vara där. Att se alla gravstenar-och det var verkligen många, och gå runt i Woman Memorial-museumet som fanns där. Jag såg även ett vaktbyte, som händer varje heltimme, och de går vakt framför den stora gravstenen där de odentifierade soldaterna ligger begravda. Jag ville också se John F. Kennedys gravplats, men jag hann inte med det den här gången.
När jag kom hem igen så lagade jag middag, och det blev kokt potatis, stekt korv, och bearneissås. Så lätt att göra, och så gott.
Idag var den sista av mina semesterdagar, och ännu en bra dag!
Jag åkte hemifrån vid 10.30, och efter ca 1,5 timmes bilfärd, så var jag framme vid Luray Caverns, som var dagens turistresemål för mig. Luray Caverns ligger vid Shenandoah Nationalpark.
Jag började med en guidad tour i grottorna. Touren var i ca en timme, och det var riktigt häftigt! Det var helt olikt något jag har sett tidigare.
Efter touren så köpte jag glass, och sen så gick jag till bilmuséumet som fanns där, och där hade de gamla bilar och transportmedel från tidigt 1900-talet.
När jag kände mig nöjd, efter ca 4,5 timmar där, och sett både grottorna och gamla bilar, så åkte jag tillbaka igen.  Mitt uppe i bergen ville inte min telefon och GoogleMaps fungera i början när jag skulle åka tillbaka, så då fick jag göra som man gjorde innan det fanns smartphones, alltså följa skyltar, och det gick ju bra det med. Jag åkte en annan väg tillbaka genom bergen, men jag kom fram dit jag skulle, så det gick ju bra ändå. Och efter ett tag så ville GoogleMaps fungera igen, så då gick det ännu bättre.
När jag kom hem igen, så åt jag mat lite snabbt, för sen så kom Olina och hämtade mig, och vi åkte till The Cheesecake Factory för lite dessert/cheesecake. Den här gången valde jag Oreo Dream Extreme Cheesecake, och det var så god!
När vi var nöjda och mätta, så blev det en tur till Walmart, innan hon skjutsade hem mig igen.
Det är svårt att tro att man fortfarande är i VA när man ser den här utsikten. Ju längre och längre in man kommer i VA, desto mer berg och kupperad terräng blir det. Det är så fint! Jag fick lite Dalarna känsla när jag åkte av motorvägen. Smalare vägar, berg och kupperad terräng, och småbyar lite här och var... Det gillar jag!
Om man ska sammanfatta min semesterdagar så har det varit speciella, roliga, fantastiska, och häftiga!!
Och även helgen är fullbokad med olika roliga aktiviteter...





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: