Tyson´s Fall Fest

I lördags blev det en tidig morgon, för då var det dags för min femte Event-Management lektion. En kvar!
När kursen var slut så åkte jag vidare till Tysons, för att gå på Tyson´s Harvest Fest med Olina. Det var som en höstmarknad, där det fanns provsmakning av olika bröd och kakor, öl och vin, olika företag som gjorde reklam, och petting zoo där de hade minigrisar, kaniner, och alpackor. Man kunde också köpa mat och dricka om man ville. Vi köpte Funnel Cake, som bara finns att köpa på nöjesparker och olika event. Det smakar som en varm munk med florsocker, och det är så gott! Köpte även friterad snickers, just för att säga att jag har provat det, men det var inte alls gott. Trodde inte att det skulle vara det heller, men nu kan jag säga att jag har provat det i alla fall.
När vi kände oss nöjda, så gick vi vidare till Tyson´s Corner. Först blev det lunch på Shake Shack, där de har väldigt goda hamburgare, och sen strosade vi runt i gallerian ett tag. Vi avslutade dagen med att åka till Michaels, vilket är en pysselbutik vid Fair Lakes Shoppingcenter. Butiken där mamma var i över en timme när hon var här...
I söndags åkte jag in till National Zoo i DC för au pair möte, som denna gången var en Scavanger Hunt. Alla APIA-grupper var där, så det var säkert 200 au pairer där. Vi blev uppdelade i grupper, och uppdraget vi fick var att man skulle hitta olika djur som fanns där inom en viss tid. Det var faktiskt ganska roligt!
När jag kom hem igen så gjorde jag middag, korvstroganoff och ris, så det skulle vara klart när värdfamiljen kom hem. Och strax innan 18 så åkte jag till Dulles flygplats för att hämta upp dem.
 
I måndags var alltså en vanlig jobbdag igen, den första på en vecka. S hade inte sovit middag någon dag under resan, så de visste inte riktigt hur trött och gnällig han skulle vara, men innan dagen var slut så var han tillbaka på sina rutiner igen. Han sov bra på natten, och hade en bra sovstund mitt på dagen, så jag tror att han bara behövde sova ordentligt, för han var som vanligt under dagen sen.
Denna dagen åkte jag till biblioteket två gånger, på förmiddagen med S och på kvällen för att skriva brev till farmor.
 
I tisdags så åkte jag till biblioteket med S på förmiddagen.
Efter middagen så började jag med läxorna för denna vecka. Den här gången ska man planera ett event, och jag valde att planera ett vinterbröllop. Denna dag så letade jag mest inspiration och fakta, för att skriva rent allting dagen efter.
Det är sista läxan för kursen, så den här gången ska det vara lite mer detaljerat, och man ska sen presentera och prata om det för klassen på lördag. Idag
 
I onsdags gick jag och S en promenad till Fairfax Towne Center på förmiddagen.
Och på kvällen blev det läxorna igen.
 
Igår så åkte jag och S till Fair Oaks Mall på förmiddagen.
Och igår blev en läxfri kväll, väldigt skönt att inte behöva tänka på det alls faktiskt.
Istället åkte jag till Ashburn, och träffade Olina. Hon har tidigare pratat om Alamo, vilket är en biosalong som serverar mat, och jag skulle gärna vilja åka dit någon gång. Och igår passade bra för oss båda. Vi såg The Martian, med Matt Damon. Den handlade om en man som blir fast på Mars, och hans kamp för att ta sig tillbaka till jorden igen. Science fiction är inte direkt filmer som jag vanligtvis tycker om, men den här var faktiskt helt okej. Men det häftigaste var självklart att bara vara där, och få en ny och annorlunda bioupplevelse.
Vi åkte sen till Tysons Town Center en liten stund, för Olina ville gärna åka till H&M och köpa lite saker.
 
Idag så åkte jag och S till Giant och köpte matvaror till huset. Och medans han sov middag så bakade jag rulltårta. Och den blev faktiskt bra!
Och efter kvällsmaten så fixade jag det sista på läxorna. Men nu är jag helt klar.
Det har tagit lite längre den här gången, än de andra läxorna, som vanligtvis har tagit mellan 1-5 timmar sammanlagt. Men jag blev riktigt nöjd med allting faktiskt. Nu ska jag bara redovisa det imorgon, sen är jag helt klar med allting!





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: