Kräftskiva på IKEA!

I söndags fick jag lite längre sovmorgon än i lördags, men ändå en relativt morgon, speciellt för att vara helg...
På förmiddagen så hade jag au pair möte, Au Pair in America hade sin årliga au pair/värdfamilj picknick, då alla au pair grupper i området har möte tillsammans. De hade en tävling för alla au pairer, där man kunde vinna presentkort på 100 dollar, men jag vann tyvärr inte... Men trevligt hade jag ändå, träffade lite nya au pairer, och det är alltid roligt.
När vi kom tillbaka från picknicken, så tog jag med mig datorn, och gick till Panera och satt där i några timmar. Jag köpte lunch, ringde pappa, och gjorde läxorna. Läxan denna vecka var att gå in på en hemsida och välja ut tre olika event som man tycker verkar vara intressanta, och förklara varför. Det tog mig en timme att skriva klart allting, så om alla läxor är så här, så skulle jag vara nöjd.
 
I måndags var en vanlig jobbdag igen, den första på nästan två veckor. På förmiddagen åkte jag och S till Fair Oaks Mall och strosade runt där ett tag.
Och efter jobbet blev det gymmet och zumba igen. Också första på ett tag, men när mamma var här, var gymmet det sista jag tänkte på.
 
I tisdags började S bli lite förkyld, så då höll vi oss hemma omkring. Vi tog en promenad, och vi gick till lekparken en stund.
Efter jobbet hade jag planer på att jag skulle skriva klart mina brev som jag legat halvklara ett tag. Men jag la mig i sängen vid åttatiden, och kollade på TV och Youtube, och där låg jag tills morgonen efter. Somnade inte direkt, men jag kände mig ganska trött, och hade inte direkt någon ork till att göra något alls.
 
I går så var S fortfarande lite förkyld, så på förmiddagen gick vi till Fairfax Towne Center, och handlade lite matvaror till huset.
Efter jobbet så blev det gymmet och Jillian Michaels Bodyshread-klass.
 
Idag så mådde S lite bättre, så då åkte vi till biblioteket i Chantilly på förmiddagen.
Kvällen var riktigt bra! För idag så var jag på kräftskiva på IKEA!
Olina och Elin, Olinas kompis, hämtade upp mig vid 17.30-tiden, och sen begav vi oss till IKEA för att äta kräftor.
Det tog ett tag att åka dit eftersom det var mitt i rusningstrafiken, men vi kom dit till strax efter 18, och i gott om tid innan de stängde hade vi ändå.
De hade såklart kräftor, men också potatis, köttbullar, ägghalvor, risotto, lax, ost, tunnbröd och knäckebröd. Och cocosbollar och punschrullar till efterrätt.
Efter mat och efterrätt så blev det en tur i förbutiken, men den här gången köpte jag bara med mig lite knäckebröd.
Gott var det, och en riktigt bra och roligt kväll hade vi!
 





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: