Min Mamma är här!

I onsdags kom min mamma hit!!
Jag hade en vanlig jobbdag på dagen, så då åkte jag och S till Walmart på förmiddagen.
Och klockan 19.13 så skulle mammas plan landa, så jag och min värdpappa åkte hemifrån vid 18-tiden, så vi skulle vara där när hon kom dit. Jag fick vänta tills strax innan 20, innan jag såg mamma komma genom dörrarna för internationella resenärer. Jag blev så glad när jag såg henne, och gav henne en stor kram.
När vi kom tillbaka till huset, och mamma hade tagit det lite lugnt, så gick vi en promenad till Fairfax Towne Center, och köpte lite saker.
 
I torsdags hade jag en vanlig jobbdag, även fast mamma är här. På förmiddagen så åkte vi till en lekpark som ligger i Fairfax City. S favorit är att gunga, så det gjorde vi ett bra tag, innan vi gick en liten promenad, tills det var dags för att åka tillbaka för mellanmål oh sovstund för S.
Under sovstunden så tittade jag och mamma på Millenium-trilogin, ett av de få svenska alternativ som finns att välja på Netflix just nu.
Efter jobbet så följde vi med min värdmamma och S till JoAnn först och kollade runt lite, och sen till Whole Foods för att köpa mat till kvällen.
Efter middagen så åkte vi till Fairfax Corner och Fair Oaks Mall en stund och kollade efter lite kläder. Mamma hittade två fina toppar på Chico´s, och jag hittade två fina toppar på Sears.
I fredags så hade jag också en vanlig jobbdag, och när S hade sovstund så bakade mamma kanelbullar! De är verkligen goda, och något jag har saknat!
Och till kvällen så hade mamma erbjudet sig att laga middag till alla, och det blev ost-och skinkpaj, med en god sallad. Gott blev det, och även mina värdföräldrar och även S tyckte om det!
Det blev sen en lugn kväll, som spenderades framför TVn. Vi kollade klart på Millenium-trilogin, och sen började vi att titta på Arn.
 
Igår så spenderade vi en heldag i Washington DC!
Vi åkte från Vienna metro vid 11.20, och var inne i DC strax efter kl.12.
Vi började med lunch på McDonalds, som var det närmaste som låg vid metrostationen, som vi båda tyckte var helt okej till lunch. Och efter lunch så började vi våran sightseeing i staden.
Vi började med en promenad till Vita Huset, och vi såg både fram- och baksidan. Det var extra säkerhet vid Vita Huset denna dag, så vi kom inte så nära som man vanligtvis brukar göra, men det var helt okej ändå.
Vi såg också Washington Monumentet på vägen.
Efter en lång promenad, i värme och strålande solsken, så vandrade vi vidare till museum längs Smithsonian och National Mall.
Vi började med National Museum of American History, där vi bland annat såg klänningar som president fruar har använt, gamla bilar och bussar, Julia Childs kök, och USAs första flagga. Det nyaste tillskottet är en stor flagga gjord i lego, som kom dit i juli detta året.
När vi hade gått runt där en stund, så gick vi till National Museum och Natural History. De som vi såg där var Hope-diamanten, och olika kristaller från världen över. Blev också en kort fika, och en stund på souvenirbutiken innan vi bestämde oss för att gå vidare.
Efter en lång promenad runt Vita Huset, Washington Monumenten, och i museumen, så blev det lite shopping på Washinton Welcome Center innan vi tog metron tillbaka till Vienna och Fairfax.
Middag på kvällen blev det på California Pizza Kitchen
Idag har vi varit till Potomac Mills och IKEA!
Vi började med Potatomac Mills för shopping, och vi båda hittade saker som vi tyckte om.
Mamma köpte en fin kortärmad topp och en kofta, och jag köpte två kjolar och en topp med trekvartsärm.
Till fika blev det Ben&Jerry-glass. Vi var där i tre timmar, men gick bara igenom ungefär halva shoppingcentret, men kände oss mer än nöjda ändå, då vi båda hade hittat fina och bra saker.
Det blev sen en timme på IKEA, mest för att köpa lite mat i förbutiken, och för att mamma ville se hur det såg ut jämfört med hemma i Sverige.
Vi åkte tillbaka strax före kl.17, så vi skulle hinna göra maten klart till 18-tiden, för vi hade sagt att vi kunde fixa maten även idag. Och middag blev såklart köttbullar från IKEA.
Det blev sen en lugn kväll framför TVn. Och just nu sitter jag i sängen och kollar på En Ängels Tålamod, och mamma ligger och sover bredvid mig...
Vad det blir resten av dagarna jag är ledig och har semester, det får vi se... Har lite idéer, men får se vad det blir för väder, och hur mycket vi orkar med.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: