Nu har hon åkt hem igen...

I onsdags hade jag min andra semesterdag. Och eftersom vi hade shoppat en del i två dagar under helgen, och vi båda hade hittat kläder och saker vi tyckte om, så ville mamma göra något annat. Och hon kände inte att hon behövde åka in till DC igen, utan hon ville hellre upptäcka något häromkring. Så då åka vi till Mount Vernon, George Washingtons herrgård. Och det visade sig vara ett bra val. Hon gillade det verkligen. Vi fick en guidad tour genom herrgården, vi såg slavhusen, djuren som fanns där, och vi tog en promenad ner till Potomac floden. Vi såg också ett av de äldsta träden i Virginia-från 1700-talet, gick runt i museumen, och vi fikade och åt glass.
Efter flera timmar på herrgården, så åkte vi tillbaka och vilade en stund. Och sen så blev det middag på Apple Bee´s. Eftersom det var sista kvällen som hon var här så ville vi gå ut och äta någonstans. Och jag gillar Apple Bee´s, och det är inte så jättedyrt heller. Vi båda åt hamburgare, och det var riktigt gott! Efter middagen blev det en tur till Target och köpa lite saker till mamma som hon ville ta med sig hem.
En bra sista dag på mina lediga dagar med min mamma!!
I torsdags så började jag jobba igen, första jobbdagen sen i fredags.
På förmiddagen så hade mamma tänkt att baka bullar igen, eftersom de var väldigt populära i huset, men någon hade kastat jästen, så då gjorde hon äppelpaj istället. Och det gick ju bra det med.
Efter S vaknade från sin sovstund, så hade han som lite utslag på armarna. Trodde först att det var myggbett, men det blev mer och mer, både på armarna, benen och magen/ryggen. Och det kliade på honom. Så jag kontaktade och skickade bilder till min värdmamma, som sa att så länge han inte verkar akut sjuk så skulle jag vänta, eftersom båda mina värdföräldrar var på väg hem. Och så fort de kom hem så åkte de till vårdcentralen.
Mamma trodde att det var nässelutslag, och det var också det som läkaren också trodde att det kunde vara.
De bytte till ett nytt tvättmedel här för några dagar sedan, som barnläkaren rekommenderade till dem, men det var han ännu mer känslig mot, och det var det han fick utslag av.
Det var meningen att min värdpappa skulle skjutsa min mamma till flygplatsen, men eftersom S blev sjuk, så fick jag göra det. Men inte gjorde det något, för det var inte alls svårt att köra dit, om man följde GPSn. Väntade med henne tills det var dags för henne att gå på planet. Det var såklart tråkigt att hon åkte, men inga tårar kom denna gången. Jag kommer ju ändå att se henne och alla andra nära och kära hemma snart igen. Jag är mest bara glad och tacksam att hon har varit här!
 
I går var en vanlig jobbdag igen. Men eftersom S hade återbesök hos läkaren på eftermiddagen, så jobbade min värdpappa hemifrån, och det betydde att jag fick lite sovmorgon.
Och S mådde mycket bättre igår än vad han gjorde i torsdags, och utslagen hade gått ner, så det var bra.
Efter sovstund och lunch, så fick jag sluta vid ca 14.15. Så första riktiga jobbdagen igen, fick jag sovmorgon, och slutat tidigt, så det var ganska skönt.
På kvällen så träffade jag Olina på Starbucks, och hängde där ett par timmar...
 
Idag blev det tidig morgon, för idag så började min Event Management-kurs. Kursen började redan kl.9, så jag fick åka vid 8.15, för att vara säker på att hinna dit i tid.
Dagens lektion handlade mycket om planering och anordning av ett event och tillställning, t ex bröllop och personalfest.
Kanske inte det mest intressanta att läsa om, men i kursen ingår också 10 timmars praktik inom något event, som t ex reception på ett hotell, eller hjälpa till vid en tillställning. Och det ser jag faktiskt fram emot. Hemläxor varje vecka dock, så det är inte så roligt. Men det är inte jättemycket, för jag tror att praktiken är en del av hemläxan också. Men läraren verkar bra, så jag tror att det kan bli en bra kurs ändå.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: