Shopping och Great Falls Park

Igår så blev det ännu en shoppingdag. Vi tog det lite lugn på morgonen, och lämnade huset vid strax före 11.
Vi började dagen med att åka till Fair Lakes Shoppingcenter, och mestadels av tiden spenderades på Michael´s, som är en pysselaffär. Där var vi i över en timme. Sen var vi också till Walmart och Target som ligger där. Mamma kollade efter resväska, men hon hittade ingen där.
Efter det så åkte vi vidare till Fair Oaks Mall. Först strosade vi runt lite i butikerna, och sen blev det lunch på The Cheesecake Factory, en ställe som jag självklart ville ta med min mamma till mist en gång medans hon var här. Det var riktigt gott som vanligt! Vi blev så mätta efter lunchen, så vi köpte med oss cheesecake och tog med oss hem för att äta senare på kvällen.
Sen blev det en lugn timme, hemma framför TVn, innan vi fortsatta våran shoppingeftermiddag, och upptäcksfärd.
Först åkte vi till Fairfax kyrkogård, och gick runt lite där och kollade. (Mamma är lite arbetsskadad, och ville se skillnaden mellan kyrkogårdar här och hemma) ;)
Och som avslutning på shoppingdagen blev det Fairfax Towne Center, och TJ Maxx, där mamma hittade resväska, och jag hittade en cardigan.
På kvällen blev det fika med cheesecake, och en Ängels Tålamod på TV.
Igår var det också Labor Day här i USA, vilket firas första måndagen i september varje år här i USA. Och eftersom min värdmamma var ledig, så betydde det att jag också var det.
Idag så hade jag officiellt en semesterdag, så dagens utflykt/biltur blev till Great Falls Park. Det var bra och varmt väder, en vardag vid lunchtid, och inga köer alls var det när vi kom dit  Alltså en perfekt dag att åka dit.
Vi gick runt lite och kollade på fallet, och sen så satt vi och hade en lugn stund på en bänk i skuggan, innan vi åkte tillbaka igen.
Och idag så hade mamma erbjudit sig att laga till alla, så på eftermiddagen fixade vi med det. Och denna dag så blev det crepes med köttfärsfyllning, och även raggmunkar. Så gott var det!
Efter middagen så åkte vi till Fair Oaks Mall igen. Vi köpte glass på Cold Stone Creamery, och sen så gick vi runt lite på Sears. Mamma hittade en ryggsäck, och köpte även en tröja till pappa.
 





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: