Fettisdagen

I måndags och tisdags hade jag en riktig städardag på jobbet, en grupp hade köpt slutstäd av de tre stora byggnader som de hade hyrt, och för att vi skulle hinna städa allting innan nästa grupp kom, så fick jag städa också.
Plus att jag hade min vanliga sysslor att göra, så som att svara i telefon och mail, och också skriva bokningar och fakturor. Och ta emot varor också mitt i allting. Mycket att göra, men så blir det ibland.
 
Och i tisdags var det ju Fettisdagen, och då ska det självklart ätas semla, och denna gång blev det semla från Fjällbagarn. På kvällen kollade jag på en film som jag hyrde från biblioteket, och den hette Glada Hälsningar från Missångerträsk, med Ola Rapace och Martina Haag. Den var jättebra, rekommenderar den verkligen!
I onsdags var det lite lugnare för mig, så då spenderade jag mestadelen av jobbdagen på kontoret. Det var bara lite städjobb kvar som jag fick göra den dagen, som tog ungefär en timme.
 
Igår var jag ledig, och det var fint väder, så då tog jag mig ut i slalombacken igen. Den här gången åkte jag upp till Hundfjället och till Trollskogen. Har bara varit där på somrarna innan, så det var roligt att se det på vintern också,
Efter att ha köpt liftkort, och hyrt skidutrustning, så kom jag upp till backen vid 12.30-tiden. Och sen blev det ca 3 timmar i backen den här gången, för sen stängde liftarna. Och mina fötter var så där lagom fryssna, så tre timmar var alldeles lagom den här gången. Men ni har jag äntligen fixat säsongskort som vi får genom jobbet, så nu kan jag åka lite när jag vill.
 
Idag var en normal jobbdag för mig. Jag hjälpte till lite med frukosten på morgonen, och sen blev det kontoret resten av jobbdagen, med allt vad det innebär, och fick också ta emot gäster några som kom och ville hyra.
 
Imorgon blir en vanlig jobbdag på kontoret, och sen åker jag hem på söndag efter att jag har hjälpt till med frukosten. Är ledig till torsdag morgon, så det ska bli skönt att få några dagar hemma, och bara ta det lugnt.
 
Jag tog lite bilder i backen, men hittar just nu inte sladden till kameran, så laddar upp dem sen...





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: