Börjat jobba...

Jag kommer att fortsätta att skriva i den här bloggen, men nu om mitt liv och jobb i Sälen!
 
Den 27 fyllde min lillebror år, och ett tillfälle för mig att träffa släkten igen, innan jag åkte upp till Sälen.
Så på morgonen den 28 december åkte upp till Sälen och LIndvallen för att börja mitt nya jobb.
 
Och den 29 december drog vi igång direkt, och då fick jag gå igenom alla bokningsdokument och fakturor med han som är bokningsansvarig under resten av året. Så jag skulle känna mig säker med det innan han åkte hem, och när jag skulle få ta hand om det helt själv sen efter nyår.
 
De första dagarna var det mycket jobb, med att svara på mail och i telefon. Och eftersom städaren inte började förrän den här veckan, så fick jag också sköta en del av städningen av anläggningen.
Under nyårshelgen så var vi en grupp här som firade nyår tillsammans. En barnfamilj som har jobbat här för några år sedan, och deras kompisar var här. Och kokerskan hade två av sina två döttrar här, och även några andra personer var här, så det var trevligt.
Vid midnatt så anordnar Lindvallen varje år ett fyrverkeri vid Gustavbacken, så dit gick jag och några till och kollade, och firade in det nya året.
Det var lite dimmigt för det började snöa på kvällen, men man såg ändå ganska bra, så det var riktigt häftigt faktiskt.
 
Och dagarna efter nyår har jag mest jobbat på som vanligt, med att skriva fakturor och svara på mail och telefon, vilket är i mestadels mitt jobb.
Jag har också haft hand om frukosten några mornar, eftersom när kokerskan är ledig, så är det jag som ansvara för frukosten.
 
Och äntligen har snön också kommit hit till Sälen!!
Det kom ca 10 cm över nyårshelgen, men nu har det kommit ca 30 cm bara på några dagar, så nu är det verkligen vinter här! Vilket är väldigt roligt!
Jag hoppas att jag kan åka slalom någon gång när jag är ledig, och förhoppningsvis lära mig att åka längdskidor nu under vintern också.
Dess bilder tog jag några dagar eftr nyår, innan all snö kom. Men det är ganska vackert, eller hur?
Sista bildern är utsikten jag har från mitt kontor. Inte illa va?
 





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: