Brandövning på jobbet

I fredags jobbade jag som vanligt, och på eftermiddagen kom pappa hit till Sälen och hälsade på i några dagar.
 
I lördags så hade vi brandövning på jobbet, som pappa också var med på, eftersom han är här så mycket på somrarna, och det är bra att veta.
Det började med att vi fick se några filmer, och se skillnaden mellan att ha en brandvarnare hemma eller inte om det skulle börja brinna.
Och brandmannen pratade en del om händelser som hade varit med om på jobbet.
Vi fick också prova på HLR på en docka.
Utbildningen avslutades med att vi fick prova att släcka små bränder, med pulver-, kolsyra-, och skumsläckare.
Efter utbildningen så åkte vi ner till Sälen by och till Transtrand och stannde till vid Stadium Outlet och Wasa Centret.
 
Igår var jag ledig, så på förmiddagen åkte jag och pappa först till Tandådalens fjällkyrka och fikade, och sen åkte vi till Limedsforsen och till Sixten Jernbergs Museum, och åt middag på Lilla Sigrids Skafferi. Det var riktigt gott, som vanligt!
På kvällen blev det Så Ska Det Låta på tv, och semla till kvällsfika. Brukar inte äta semla förrän på fettisdagen, men gjorde ett undantag den här gången.
 
Jag var ledig idag också, och idag åkte pappa hem också. Efter han hade åkt, så kollade jag på Sveriges Mästerkock på tv4play, och tog det lugnt ett tag.
Sen blev det en biltur ner till Sälen by och till Experium, och då köpte jag presenter till S, eftersom han fyller år i mitten på februari.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: