Ledig helg

Jag var ledig hela helgen, så då passade jag på att göra lite roliga saker.
 
I fredags så åkte jag till Mora för att först besikta bilen, och sen gå lite på stan, och utforska lite av det som finns i centrala Mora.
Jag var först till Vasaloppsmuseumet, det huset som man ser i tv-rutan vid målgången för Vasaloppet i Mora. Där fanns det olika tidningsutklipp, utrustning från förr och nu, och information om åkare som har vunnit flest gånger, och lite annat. Själva museumet var inte så stort, men det var intressant ändå tyckte jag.
Sen gick jag på stan en stund, och kollade lite i affärerna som fanns där. Bland annat letade jag efter present till S som fyller 2 år snart.
Fika blev det på Wayne´s Coffee innan jag begav mig hemåt de 10 milen upp till Sälen igen.
I lördags åkte jag ner till Sälen by och till Transtrand för att kolla efter träningsskor och termobyxor, men annars hade jag en väldigt lugn dag.
 
Och igår så åkte jag till Sixten Jernberg Museum och Lilla Sigrids Café i Lima.
Museumet var utbyggt sen jag var där sist för över 2 år sedan, och det fanns det lite mer saker där nu än innan.
Och sen åt jag middag på restaurangen som ligger i samma hus, det är alltid god mat där, och den här gången var inget undantag. Köpte också en present till mamma där, som väntar på henne här tills hon kommer upp och hälsar på.
Så mestadels handlade den här helgen om skidor av något slag. Vasaloppshistoria i fredagas och Sixten Jernberg igår... Men jag tycker ju om längdskidor, så det passar ju bra...
 
Nu väntar en lång jobbvecka. Och på lördag ska vi i personalen ha brandövningar med en brandman som kommer hit. Det ska bli intressant, annorlunda... Det jag vet nu vad som ska hända, är att han ska rökfylla källaren på fjällgården. Vi får se hur det går...





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: