Shopping och Washington DC

Nu har ännu fler dagar av min USA-resa passerat, och imorgon åker jag hem till Sverige igen. :(
 
Måndagen var en riktig shoppingdag, då jag spenderade fem timmar på ett av mina favorit shoppingcenter här, nämligen Potomac Mills i Woodbridge.
Jag åkte så att jag var där strax innan 12, och efter att ha gått runt i många olika affärer och hittat många olika fynd, så kände jag att det räckte för dagen.
Gårdagen hade jag planerat att åka in till Washington DC, men det regnade när jag gick upp, och enligt vädret så skulle det regna hela dagen, så jag ändrade mina planer.
Det blev istället mer shopping, och den här gången blev det Target och Fair Oaks Mall. Men köpte inte alls lika mycket som jag gjorde på Potomac Mills, utan gick mest och kollade runt lite.
På kvällen gick jag och Ann Philine på bio. Vi såg Mother´s Day, med bland andra Julia Roberts, Jennifer Aniston och Kate Hudson. Och den var riktigt bra, och rolig! En riktig feel-good film som jag verkligen rekommenderar!
Dagen har jag spenderat i Washington DC!
Jag gick först till Vita Huset, och sen vidare ner mot National Mall, Washington Monument och Wolrd War II Memorial.
Jag avslutade dagen i DC med att gå till Washington Welcome Center och köpte lite saker, sen tog jag metron hem igen.
Och idag var det perfekt väder för att vandra runt i DC! Inte en droppe regn, och lagom varmt. Och jag fick många fina bilder!
 
Imorgon blir det frukost med Olina på Eggspectation, och sen på eftermiddagen ska jag passa S ett tag. Så Ann Philine får lite ledigt, och samtidigt får jag spendera mer tid med S, bara jag och han!
 
Jag laddar upp bilder när jag kommer hem till Sverige igen, ville bara uppdatera er lite i alla fall...





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: