Frågor & Svar, Match #78 - Del 1

Eftersom det är så många som har kommenterat mitt förra inlägg så tänkte jag svara på frågorn i ett nytt inlägg istället för i kommentarsfältet. Jag kommer att dela upp frågorna och svaren i tre olika inlägg, för texten blev så konstig om jag bara ledade upp det i två inlägg.
Då kan ni också läsa lite hur jag tänker just nu...
 
Åhhh vad kul att höra =D Det e klart att du ska tacka ja till den här familjen. Jag tror absolut att du är redo att åka även om det "bara" är 1månad till avresa. Kram-kram =D                   
Svar: Jag ska fundera riktigt nu, och så ska jag bestämma mig hur jag ska göra. Många tankar i huvudet just nu...Även om jag tackade ja till en familj nu, så trodde jag inte att det ville att jag skulle komma till USA om en månad, jag trodde att det skulle ta lite längre tid...
 
Elisabet, ta inte illa upp nu. Men tycker du inte själv att det är lite dumt att tacka nej till den första familjen som vill ha dig som aupair? INGEN ANNAN har ens kommit i närheten av så många matchningar som dig... Tänk om dethär är din enda chans?  Du har snart försökt hitta en familj i 1 år, känns det inte lite som att det här kanske är din enda chans? Vad händer om det tar 78 matchningar till innan en familj vill prata med dig igen?  Ingen aupair känner 100% inför en familj, och de flesta blir överraskade oavsett vad familjen sagt innan... Ta chansen eller ge upp!!!!!!
Svar: Just nu spelar det ingen roll för mig hur många matchningar jag har haft. Jag har haft turen att få en ny matchning ganska snabbt efter att den förra matchningen har försvunnit från min profil. Det är en av anledningarna till att jag har fått så många matchningar. Vissa får en ny matchning kanske en gång i månaden, och skulle jag också ha fått så, då skulle jag inte fått så många matchningar. Och jag vet att det är fler än jag som har varit i matchningsprocessen i nästan ett år. Det är kanske inte så vanligt, men jag vet att jag inte är ensam om det.
Av alla 78 matchningar jag har haft så är det flera av dem som har hört av sig, det här är inte den första familjen som hör av sig till mig.
Men jag tänker också lite på att det här kan vara en av mina få chanser jag får.
Och skulle det här inte vara det rätta familjen för mig, så tänker jag fortsätta att hoppas... JAG TÄNKER INTE GE UPP!
 
Jag säger precis som föregående kommentar, ta inte det här på fel sätt nu. Men som sagt oavsett vilken familj man än väljer så blir man rätt överraskad när man kommer till en helt ny familj och som man ska bo i, de har sitt sätt att leva och så är det bara. Och du säger att du vet inte om du är redo? du har ju snart haft ett helt år att förbereda dig och helt ärligt så tror jag inte man riktigt känner sig 100 % redo när det väl är dags. Jag fíck reda på nästan 6 månader innan jag skulle åka och inte fasen kände jag mig 100 hela tiden, det är ju alltid en liten risk man tar när man flyttar till andra sidan atlanten. Men sitter man och letar efter en HELT perfekt familj och har en del krav om egen bil och egen tv på rummet så tror jag tyvär inte man hittar den.. Så jag tycker verkligen du ska tacka ja, du har inget att förlora, go for it!
Svar: Det jag menade när att jag skrev att jag kanske inte var redo, var att jag trodde att det skulle ta mer än en månad innan de ville att jag skulle komma till dem.
Jag har inga krav på att jag måste ha egen bil och egen tv, det var bara några av de saker jag funderade på. Och det är inget av de två som kommer att avgöra mitt beslut i det här fallet.
 
Jag tycker att du ska tacka nej om det finns så pass många saker du är osäker på. När min familj tackade ja till mig kände jag samma sak som du, och nu sitter jag i USA och önskar att saker och ting vore annorlunda. Följ magkänslan - antalet matcher spelar ingen roll!!!!
Svar: Antalet matchningar spelar ingen roll för mig just nu. Jag ska följa magkänslan. Tack så mycket för svaret!





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: