Semester bokad!

Idag har jag bokat min semester!
Den 26-28 april ska jag åka till Niagara Fallen! Jag åker med företaget trekamerica.
Jag åker till NYC på lördagen för att vara vid hotellet där bussen avgår på söndagsmorgonen.
Förutom Niagara Fallen, så ingår också ett stop vid Delaware Water Gap, möjligheten att gå över på den kanadensiska sidan av Fallen, Maid of the Mist båttur, ett stop vid Finger Lakes, och en två timmars shoppingtur vid Woodbury Common Premium Outlet Mall.
Touren avslutas på tisdagskvällen, och jag stannar en extra natt i NYC, och åker tillbaka till DC på onsdagen.

Ska bli så roligt, och jag ser verkligen fram emot denna resa!
Jag har egentligen semester hela veckan, men mina värdföräldrar har gett mig möjligheten att börja jobba på torsdagen eller fredagen, och spara de semesterdagarna till när min moster och hennes familj är här. Jag får göra som jag vill.

NHL-match!

Igår var jag på NHL-match igen! Denna gång Washington Capitals vs. Nashville Predators!
Jag träffade Ying vid metron, och vi gick till Verizon Center som låg precis bredvid.
Vi hade väldigt bra platser, och såg väldigt bra!

Tyvärr så förlorade Capitals med 3-4, så det var mindre roligt. Men ur ett svenskt perspektiv så spelade det inte så stor roll, för det är lika många svenskar som spelar i Nashville som i Washington, men Capitals är ju "hemmalaget", så ville ju självklart att de skulle vinna! Men vi hade det trevligt ändå! Blir nog en till match snart, för Ying ville gärna gå på en match till och få en chans att se Capitals vinna.

Efter matchen åkte jag hem till Lisa för grillkväll/bonfire.
Vi grillade korv, och jag åt smores, för första gången i mitt liv. Det var faktiskt gott.
Umgicks även med hennes värdföräldrar och värdbarn, de är väldigt söta. Eftersom jag inte kan ha bonfire där jag bor, så sa hennes värdpappa att jag får komma över flera gånger och grilla hos dem då istället, när de har flera grillkvällar. Hela hennes värdfamilj verkar vara väldigt snälla och trevliga.
Sen hjälpte jag henne att packa, eftersom hon åker hem idag. Men hon kommer tillbaka om tre veckor på ett turistvisum.
Vi har blivit väldigt bra vänner på kort tid, och jag är väldigt glad att jag har träffat henne.

Påskmiddag på IKEA!

I fredags hämtade jag upp Josefin vid Vienna Metro, och vi åkte till IKEA Woodbridge för Påskbord!
Vi mötte även upp Maja och Elin där. Vi nämnde att vi skulle på påskbord när vi gick matkursen tillsammans, och de ville gärna följa med också.
Det hade klassiskt svensk påskmat, som ägghalvor med räkor, lax, sill, skinka, janssons frestelse, köttbullar, prinskorv, potatis, tunnbröd, ost, knäckebröd. Och till efterrätt fanns det olika fikabröd, som chokladbollar, punschrullar, prinsessbakelse och mufins. Det var riktigt gott! Jag saknar typisk svensk mat ibland, och då är det bra att IKEA finns.
De kommer även ha Midsommar middag på IKEA, och det ska vi också gå på!

Jag har blivit volontär

Har haft saker planerade nästan varje dag denna vecka, så därför har bloggen hamnat lite efter, men här kommer en uppdatering på hur min vecka har varit...

I lördags satt jag barnvakt på kvällen. Mina värdföräldrar fick en fri datenight i Thanksgiving av mig, men de har inte använt den förrän nu, då de nu hittade en bio de ville se, så då tog jag hand om bebisen i några timmar på kvällen.

I söndags blev jag officiellt en volontär.
Jag har saknat att ha djur runtomkring mig, speciellt hundar, så för ett tag sedan så började jag leta efter djurhem(animalshelter) i området, och då hittade jag ett djurhem i Aldie, VA, som ligger a 30 minuter bort, som heter Friends of Homeless Animals(FOHA). Jag anmälde mig till ett informationsmöte som man var tvungen att gå innan man fick bli volontär där. Och i söndags var jag då dit, och fick en massa information om djurhemmet, regler, och hur mycket hundar och katter de har just nu. Just nu har de runt 100 hundar som letar efter nya hem.
Detta djurhem har inga krav att man som volontär måste vara där ett x antal timmar i veckan för att få fortsätta, utan man kommer dit och hjälper till när man har tid. De uppskattar all hjälp de kan få, även om man bara kan komma dit en gång i månaden. De har öppet för volontärer fredag-söndag, 12-17.
Det kändes bra när jag var där, och jag ska försöka att åka dit minst en gång i veckan.

I måndags var jag till Target efter jobbet, och gick runt där ett tag.

I tisdags var en regndag här, så då fick jag stanna inne med bebisen under dagen, men det var okej ändå. Vi byggde med lego, läste böcker, och lyssnade på musik.
På kvällen blev det gymmet med PTn.

I onsdags var det Våffeldagen, så självklart blev det våffla till lunch/eftermiddagsfika på Yolly Molly efter jobbet.
Vanligtvis brukar jag äta riktiga frasvåfflor med grädde eller glass och sylt, men det här var gott med, och det var det bästa jag kunde hitta i närheten.
Senare på kvällen hämtade jag upp Tereza och vi åkte till El Paso, en mexikansk restaurang i Springfield, och åt middag. Tereza rekommenderade restaurangen, för hon hade varit där tidigare.
Efter det åkte vi till Fair Oaks Mall och letade skor, och till efterrätt blev det cheesecake på The Cheesecake Factory.
I torsdags träffade jag Lisa, och först åt vi middag på IHOP, för hon hade aldrig varit där tidigare.
På menyn fanns det svenska pannkakor, med lingonsylt. Svenska pannkakor är gott, men lingonsylt till, nej tack. Har aldrig haft lingonsylt på pannkakor tidigare. Lingonsylt är ju typiskt svenskt, men inte till pannkakor.
Jag åt svenska pannkakor(kallas dock crepes här), men hade jordgubbar och grädde till istället. Det var riktigt gott!
Sen till efterrätt blev det frozen yoghurt på Milkberry, som låg i samma byggnad som IHOP.
Efter det åkte vi hem till Lisa och kollade på Legally Blonde 2.
En bra och trevlig kväll!

St. Patricks Day

Måndagen var en bra jobbdag, och jag fick lite sovmorgon på morgonen, vilket alltid är skönt.
Efter jobbet åkte jag till gymmet.

Tisdagen var i stort sett lika som måndagen, hade en bra jobbdag, och åkte till gymmet och PTn efter jobbet.
Fick brev av farmor idag. Alltid lika roligt!
Idag var även St. Patricks Day här i USA, men firade inte det på något speciellt sätt.
Jag gjorde semlor på kvällen, vilket mina värdföräldrar tycker är väldigt gott.

Onsdagen var en ganska fin dag, så då gick vi en promenad på förmiddagen.
Efter jobbet åkte jag till Lisa för filmkväll. Vi kollade på Legally Blonde, och hade det alllmänt trevligt.

Torsdagen blev en brevskrivardag efter jobbet. Ligger fortfarande lite efter med månadsbreven till farmor och morfar&mormor, så försöker skriva så mycket jag kan så jag kan komma ikapp någon gång. Denna gång blir det dubbla brev och bilder. De uppskattar alla att få brev och bilder av mig, och få höra hur jag har det, så kan jag göra dem lite glada, så gör jag det gärna!

Idag var en vanlig jobbdag för mig. Överraskande idag så snöade det lite på morgonen, vilket var oväntat, men det försvann lika snabbt igen.
Efter jobbet följde jag först med min värdmamma och bebisen till Fair Oaks Mall en stund för att köpa skor till bebisen, och sen följde jag med min värdpappa till Whole Foods och köpte mat.

Imorgon har mina värdföräldrar datenight, vilket de fick av mig på Thanksgiving, men har inte använt än. Så imorgon kväll så ska de på bio, så då tar jag hand om bebisen en stund. Annars har jag inte direkt något planerat under dagen.
Söndagen har jag förberedelsekurs, men det berättar jag mer om senare...

Tre månader! Då kommer min moster, hennes sambo, och min kusin hit! De bokade sina biljetter idag, och de stannar
25 juni-8 juli, och de första dagarna i NYC. Ska bli så roligt att de ska komma hit igen!

Matkurs

I helgen var det då dags för min andra helgkurs, denna gång var det American Melting Pot: Cuisine from Different Cultures, och den anordnades av Sojourner Douglass College Weekend Program.
I infon vi fick innan kursen stod det att vi skulle få lära oss om mat från olika delar av USA. Jag trodde då att detta skulle vara mer en matlagningskurs, och att vi skulle få laga mat, men så var det inte. Det var mer en "foodtasting"-kurs.
Vi var till olika restauranger i DC och fick smaka på olika maträtter. Kursen var helt okej, inte det jag trodde det skulle vara, men bra ändå.

Åkte till metro Navy Yard på lördagsmorgonen, och mötte upp resten av klassen, och lärararna och tourguiderna som skulle guida oss genom Georgetown under dagen.
Mötte upp Josefin, som jag var till IKEA med, som också skulle läsa kursen. Träffade även två andra au pairer från Sverige, Maja och Elin.
Vi var 45 stycken som läste kursen, så vi blev uppdelade i två grupper för att allt skulle bli lite lättare och snabbare.

Första restaurangen vi besökte var Agua301, vilket är en mexikansk restaurang, med en modern touch. Där fick vi provsmaka på två rätter, Paellla och Lomo Saltado.
Andra restaurangen var J.Paul´s, och där fick vi smaka på krabbsoppa och minihamburgare.
Tredje restaurangen vi besökte var Sea Catch, och där fick vi krabbkaka/krabbhamburgare, hemmagjorda chips och coleslaw.
Till efterrätt och som avslutning på dagen gick vi till Baked and Wired, vilket är ett väldigt populärt café i Georgetown. Där fick vi smaka på två olika sorters kakor, en chokladkaka med marsmallows, och en slags toscakaka.
Andra dagen var det samling vid metro U Street, vilket är i Washington DC. Och temat första delen av dagen var etiopiskt. Det var inte riktigt min smak. Jag provsmakade, men tyckte inte alls om det. Grunden i det flesta alla etiopiska rätter är ett slags bröd som man äter med istället för kniv och gaffel, och sen olika slags fyllningar/grytor/grönsaker på det. Brödet tyckte jag inte alls om, så därför blev det att inte åt något alls den förmiddagen.
Första restaurangen var Uptown, och andra restaurangen var Zenebech, och det var i stort sett lika mat på bägge restaurangerna.
Efter U Street så tog vi metron till Eastern Market, och gick runt på marknaden en timme innan vi gick vidare till de resterande restaurangerna för dagen.
Tredje restaurangen var mer amerikansk mat igen, Zest - American bistro, och där fick vi provsmaka på en slags köttgryta och grits(en slags majsgrynsgröt). Enligt mig var det mycket godare än det tidigare under dagen.
Och fjärde och sista restaurangen för dagen var Las Placistas, vilket var en mexikansk restaurang. Där fick man provsmaka lite av varje, det fanns nachos och salsa, quesadillas, kött, kokbanan(plantain), guacamole, och ananas.  Min favorit var quesadillas, åt flera stycken.
Till efterrätt fick vi salted caramel donut.
Även om kursen inte var som jag trodde att den skulle vara, så är jag ändå glad att jag valde den. Fick provsmaka på mycket god mat, och jag kommer troligtvis gå tillbaka till några av dessa restauranger igen innan jag åker hem.

Snart vår

I lördags följde jag med min värdmamma och bebisen till babysim på förmiddagen. Det var ganska roligt faktiskt, och väldigt nyttigt och bra att få reda på mer hur man säkert leker med en bebis i en pool. Har en utomhuspool på samma gata där jag bor så är det fint i sommar så tänkte jag gå dit med bebisen någon gång, vilket jag inte gjorde förra sommaren då han var för liten.
Efter babysim åkte jag in till Washington DC och för au pair möte. Denna gång var det en guidad tour genom The Capitol. Det var intressant, om man gillar historia.

I söndags blev det IKEA med Josefine. Jag åkte dit förra lördagen, men Josefine skrev på facebook att hon gärna ville åka dit, men hade tyvärr ingen bil. Så då körde jag, för vem säger nej till IKEA?!
Lunch blev det vid restaurangen, och såklart köttbullar och potatismos.
Vi hade det riktigt trevligt, och vi ska även åka dit på Påskbord den 27 april också! Jag missade tyvärr Julbordet, då jag hade lucia, så ska bli roligt att åka på Påskbord istället.

I måndags höll jag mig inne nästan hela dagen. Jobbdagen var bra, men kunde knappt gå så ville inte gärna göra så mycket. Fick ont i benet, speciellt det vänstra, efter jag var till gymmet förra veckan, och började halta några dagar efter.

I tisdags var mitt ben bättre, och jag kunde gå relativt bra igen, så det var skönt.
Åkte till gymmet efter jobbet. Tänkte inte göra det först, eftersom jag hade haft ont i benet i nästan en vecka, men åkte dit ändå. Fick även lite bra tips av min tränare på hur jag kunde göra för att undvika det igen.

I onsdags var det dags att packa ihop mitt rum, för igår så kom byggjobbare hit och la en ny heltäckningsmatta i källaren(mitt rum), och vardagsrummet. Då var jag tvungen att packa ihop allt som var på golvet innan de kom hit.
Var även till gymmet på kvällen.
Fick även tillbaka resultatet på läxorna idag, och jag fick 80/100! 70 var godkänt, så är väldigt nöjd att jag fick godkänt. Så nu behöver jag inte oroa mig mer om det.

Igår var en bra jobbdag. Även fast byggjobbare var här och la matta nästan hela dagen.
Det var riktigt fint väder igår, vårvärme och solsken, så då var vi ute två gånger. En promenad på förmiddagen och vi gick till parken på eftermiddagen.
Efter jobbet gick jag till Panera och skrev brev till farmor.

Idag har varit en vanlig jobbdag.
Hade planer med Lisa på kvällen, men hon blev sjuk under natten, så det får bli en annan dag istället.
Skrev klart brevet till farmor under kvällen.

I helgen blir det skola och tidiga mornar, så chansen att få sova ut kan jag glömma. Men hoppas verkligen att kursen är intressant.

Snödag

I måndags började inte förrän kl.8.30, sovmorgon är alltid uppskattat.
På kvällen bakade jag semmelbullar igen, denna gång blev de riktigt bra faktiskt.

I tisdags var jag på au pair-möte.
Denna gång var det infomöte om TrekAmerica, vilket var intressant faktiskt. Det var en Trek-guide där som berättade mer om företaget, och olika resor de har att erbjuda.
Om jag bestämmer mig för att resa i november innan jag åker hem, så har jag hittat en resa som jag verkligen gillar. Men har inte bestämt hur jag ska göra än, det är långt dit.

I onsdags blev det gymmet efter jobbet, och vilken träningsvärk jag fick. Kan knappt gå nu, men det går över på några dagar som tur är.
Efter gymmet åkt jag till Starbucks och mötte upp en ny au pair, Lisa. Vi hade en väldigt trevlig pratstund, och helt plötsligt hade det gått tre timmar, och vi var tvungna att åka tillbaka, för båda hade tidig morgon dagen efter. Vi ska garanterat ses igen snart.

Igår var det snödag här, och min värdmamma var hemma. Det snöade hela dagen, och det kom ca 2 dm snö under dagen. Jag som trodde vintern var över snart...  Jag jobbade, men behövde inte börja förrän kl.9, så det var skönt.
Igår var också en speciell dag! En av mina närmaste vänner blev mamma för första gången! Stort Grattis! Ser verkligen fram emot att träffa er när jag kommer hem igen!

Senare jobbstart idag också, på grund av snön, annars var det en vanlig jobbdag.
På kvällen åkte jag till Target och köpte badkläder, för imorgon ska jag följa med min värdmamma och bebisen på babysim på förmiddagen.

Sveriges skid-VM 2015

I söndags avslutades skid-VM i Falun, och vilket VM det blev!

Medaljrekord för Sverige i ett VM, mycket folk, bra stämning, och många svenska framgångar!

19/2: VM-silver till Stina Nilsson i sprint, klassisk stil.
21/2: VM-brons till Charlotte Kalla i skiathlon.
22/2: VM-silver till Ida Ingemarsdotter och Stina Nilsson i sprintstafett, fristil.
24/2: VM-guld till Charlotte Kalla i 10 km, fristil.
25/2: VM-guld till Johan Olsson i 15 km, fristil.
26/2: VM-silver till de svenska stafettdamerna, Sofia Bleckur, Charlotte Kalla, Maria Rydqvist och Stina Nilsson.
27/2: VM-silver till de svenska stafettherrarna, Daniel Richardsson, Johan Olsson, Marcus Hellner och Calle Halfvarsson.
28/2: VM-brons till Charlotte Kalla i 30 km, klassisk stil.
1/3: VM-brons till Johan Olsson i 50 km, klassisk stil.

En ny medalj varje dag... Ett fantastiskt VM för Sverige och de svenska längdskidåkarna!

10 månader i USA

Idag var det 10 månader sedan jag lämnade Sverige för att åka som au pair till USA.
10 månader... knappt så jag tror det själv. 10 månader sedan jag sa hej då till familj, vänner och Sverige till ett år i USA, som till slut blev längre.

Februari har varit en bra månad, och tycker att månaden har gått relativt fort.

Jag har anmält mig till en ny kurs, som jag ser fram emot, även fast läxorna inte var de roligaste. Hoppas bara att kursen handlar mer om mat än vad läxorna gjorde.
Jag har varit på NHL-match! Riktigt roligt, och kommer garanterat gå på minst en match till innan jag åker hem!
Mitt värdbarn har fyllt 1 år, och det är otroligt hur mycket han har växt och utväcklats sen jag kom hit.

Just nu måste jag bestämma mig vad jag vill göra på min semestervecka i april. Är det någon som har semester också under april, så säg gärna till, för jag letar reskompis.

Vad som väntar i mars förutom min kurs vet jag inte, men något ska jag hitta på!

Hemläxor

Denna vecka har i stort sett bestått av en sak... Läxor.

I lördags började jag med mina läxor till min kurs som är i mars. Och eftersom jag ska gå en matlagningskurs så trodde jag att läxorna hade något med mat att göra, men oj vad jag hade fel.
Läxorna var uppdelade i tre delar, man skulle skriva två uppsatser på minst 1500 ord, en självbiografi från dagen man föddes till idag, och en hur mitt liv ser ut 2035. Och sen skulle man skriva om en barnbok till nutida engelska. Man fick välja mellan, De Tre Små Grisarna, Hans och Greta, och Törnrosa.
På lördagen så började jag med min självbiografi.

I söndags så blev det läxor igen, och sen blev det The Cheesecake Factory, för Jennys hej då-middag.
Träffade några andra au pairer där, och de var trevliga allihopa. Pratade mest med en au pair från Danmark, och förhoppningsvis kommer jag att träffa henne, och några av de andra igen.
Det är tråkigt att Jenny åker hem, för hon är en av de personer som jag har lärt känna bäst sen jag kom hit, så det är tråkigt. Men vi får ses igen när jag kommer hem till Sverige.
Måndagen blev det läxor igen efter jobbet. Då började lite på hur jag tror att mitt liv ser ut år 2035.

Tisdagen hade jag delad tur, som man kallar det i vården. Min jobbdag var uppdelad i två jobbpass. Först jobbade jag som vanligt på dagen, sen jobbade jag också 1,5 timme på kvällen, och la bebisen för natten. Jag gör det inte så ofta, men det gick bra ändå. Han somnade ganska direkt när jag la honom i sängen, så då kunde jag fortsätta med läxorna. Och nu började jag med barnsagan.

Onsdagen, torsdag och fredag började jag kl.6, för min värdpappa var på jobbresa denna vecka. Då blir det tidig morgon för mig. Men de första timmarna kan jag kolla på tv, och ta det lugnt, för bebisen sover i alla fall till ca kl.9. Så det gör inte så mycket. Kunde även gå ut och gå med bebisen för första gången på nästan en vecka. På grund av att det har varit så kallt, så har jag inte kunnat gå ut, men nu kunde jag det igen. Det är så skönt att få komma ut ur huset ett tag. På kvällen blev det gymmet med PTn. Jobbigt var det, men det var skönt också att fokusera på det, och släppa läxorna i alla fall för ett tag. Blev såklart även läxorna på kvällen. Gjorde klart självbiografin och 2035.

Torsdagen blev det Panera och läxor efter jobbet.
Åt mat, och skrev klart barnsagan. Vilket inte var så enkelt.
Även min värdmamma läste igenom allting när jag var klar, och ändrade lite så att det lät så bra som möjligt.
Laddade upp allting på skolans hemsidan. Så nu är det bara att vänta på att läraren ska rätta allting. Hoppas verkligen jag får godkänt!

Fredagen var en lugn dag efter jobbet. Det var första dagen på en vecka då jag inte behövde tänka på läxor, så kunde slappna av och bara ta det lugnt. På kvällen åkte jag åkte till Harris Teeter, Whole Foods, och Fair Oaks Mall och gick runt och kollade där ett tag.

I går blev det en trip till IKEA. Alltid lika roligt!
God mat och fika, och en känsla av Sverige!
Idag blev det Panera igen, och blogguppdatering.
Har även skypat med en vän hemifrån, alltid lika roligt.

Frågor & Svar

Sitter just nu på Panera och ska svara på alla kommentarer som jag har fått, speciellt när jag funderade på om jag skulle förlänga eller åka hem.
Ursäkta att jag inte har svarat innan, men här är alla kommentarer samlade i ett inlägg.

Jag har ångrat en sak med mitt Au pair år, och det var att jag inte förlängde. Gör det, 6 månader eller nåt, behöver inte va ett år. Du får aldrig samma chans igen! :)

Svar: Efter att jag tänkte länge på detta beslut så valde jag att förlänga. Och just nu känns det som jag tog rätt beslut. Det är för mycket kvar här i USA som jag vill göra innan jag åker hem, för att åka hem i maj. Och jag har flera saker att se fram emot som jag vet redan nu.

Hej Elisabet! Jag Har själv varit au pair i två år (förlängde med samma familj) och kom hem för nästan ett år sen. Har följt din blogg väldigt länge och är väldigt nyfiken på om det är så som du hade tänkt dig? Om du trivs och verkligen skulle vilja förlänga? Ta inte det här på fel sätt men det känns bara som att du inte riktigt har älskat det där i USA utan allting har bara varit "helt okej". Jag hoppas i alla fall att du har det bra, vore bara intressant och höra hur du tänker :)

Svar: Om det är som jag hade tänkt mig... Jag hade inte direkt någon bild hur det skulle bli när jag åkte hit, jag var bara glad att jag hade hittat en värdfamilj. Jag hade ingen klar bild på att det skulle bli på ett speciellt sätt när jag var här i USA, utan jag åkte hit med "öppna sinnen".
Jag kan vara ärlig och säga att i början hade jag det riktigt jobbigt, och hade en fruktansvärd hemlängtan. Och det gjorde kanske att det lät som jag bara hade det "helt okej". Men jag gick igenom den tiden, och efter ett tag blev det bättre och bättre. Och det känns helt annorlunda nu än i början. Och jag har aldrig ångrat att jag åkte hit. Även fast det har varit jobbigt periodvis så har det aldrig gått så långt att jag har funderat på att jag vill åka hem, utan jag tänkte ändå på att det blir bättre. Och det blev bättre!
Just nu kan jag ärligt säga att jag trivs här, och jag är väldigt glad att jag bestämde mig för att förlänga. Jag känner mig inte klar med au pair tiden, och eftersom jag hade det jobbigt i början, så vill jag också ge mig mer tid då jag inte längtar hem så mycket. Jag har även mycket att se fram emot de kommande månaderna...

Jag haller med Frida. Det later som du tycker det ar lite "sadar" att vara au pair och att vara i USA. Vad som an hander sa sager du att det "var okej." Det later inte som du ALSKAR att vara har, det later inte som om du ALSKAR ditt vardbarn/familj... Nagot att tanka pa kanske?

Svar: Att vara au pair är inte alltid en "dans på rosor", alla dagar är inte så roliga. Men så är det för alla. Men nu trivs jag att vara au pair, och att bo här i USA. Och jag är väldigt tacksam för allting som jag har fått uppleva hittills. Och mer kommer...

Till föregående kommentar. Man behöver väl inte älska sin värdfamilj/värdbarn? Jag hade ett bra år i USA men kände aldrig på det sättet för dem, och det är väl ingen garanti att man gör de?!

Svar: Tack för kommentaren! Som du säger, alla känner nog olika för sina värdfamiljer, och allt är helt okej. Men jag vet att min värdfamilj bryr sig om mig, och det var en av anledningarna till att jag valde att stanna hos dem i 6 månader till.

Hejsan 😃
Vad roligt att du tog beslutet att förlänga ditt aupair år.
Jag ser med spänning fram emot att fortsätta att följa dig och läsa om ditt aupairäventyr 👍

Svar: Tack för kommentaren! Vad roligt att du läser min blogg! :)

Bra val där. ! Jag kommer ihåg mitt beslut om att inte förlänga mitt aupair år och idag ångrar jag mig !!! Saknar usa så jävla mycket så kan man förlänga så ska man det :-)

Svar: Tack för kommentaren!