Frågor & Svar

Sitter just nu på Panera och ska svara på alla kommentarer som jag har fått, speciellt när jag funderade på om jag skulle förlänga eller åka hem.
Ursäkta att jag inte har svarat innan, men här är alla kommentarer samlade i ett inlägg.
 
Jag har ångrat en sak med mitt Au pair år, och det var att jag inte förlängde. Gör det, 6 månader eller nåt, behöver inte va ett år. Du får aldrig samma chans igen! :)
 
Svar: Efter att jag tänkte länge på detta beslut så valde jag att förlänga. Och just nu känns det som jag tog rätt beslut. Det är för mycket kvar här i USA som jag vill göra innan jag åker hem, för att åka hem i maj. Och jag har flera saker att se fram emot som jag vet redan nu.
 
Hej Elisabet! Jag Har själv varit au pair i två år (förlängde med samma familj) och kom hem för nästan ett år sen. Har följt din blogg väldigt länge och är väldigt nyfiken på om det är så som du hade tänkt dig? Om du trivs och verkligen skulle vilja förlänga? Ta inte det här på fel sätt men det känns bara som att du inte riktigt har älskat det där i USA utan allting har bara varit "helt okej". Jag hoppas i alla fall att du har det bra, vore bara intressant och höra hur du tänker :)
 
Svar: Om det är som jag hade tänkt mig... Jag hade inte direkt någon bild hur det skulle bli när jag åkte hit, jag var bara glad att jag hade hittat en värdfamilj. Jag hade ingen klar bild på att det skulle bli på ett speciellt sätt när jag var här i USA, utan jag åkte hit med "öppna sinnen".
Jag kan vara ärlig och säga att i början hade jag det riktigt jobbigt, och hade en fruktansvärd hemlängtan. Och det gjorde kanske att det lät som jag bara hade det "helt okej". Men jag gick igenom den tiden, och efter ett tag blev det bättre och bättre. Och det känns helt annorlunda nu än i början. Och jag har aldrig ångrat att jag åkte hit. Även fast det har varit jobbigt periodvis så har det aldrig gått så långt att jag har funderat på att jag vill åka hem, utan jag tänkte ändå på att det blir bättre. Och det blev bättre!
Just nu kan jag ärligt säga att jag trivs här, och jag är väldigt glad att jag bestämde mig för att förlänga. Jag känner mig inte klar med au pair tiden, och eftersom jag hade det jobbigt i början, så vill jag också ge mig mer tid då jag inte längtar hem så mycket. Jag har även mycket att se fram emot de kommande månaderna...
 
Jag haller med Frida. Det later som du tycker det ar lite "sadar" att vara au pair och att vara i USA. Vad som an hander sa sager du att det "var okej." Det later inte som du ALSKAR att vara har, det later inte som om du ALSKAR ditt vardbarn/familj... Nagot att tanka pa kanske?
 
Svar: Att vara au pair är inte alltid en "dans på rosor", alla dagar är inte så roliga. Men så är det för alla. Men nu trivs jag att vara au pair, och att bo här i USA. Och jag är väldigt tacksam för allting som jag har fått uppleva hittills. Och mer kommer...
 
Till föregående kommentar. Man behöver väl inte älska sin värdfamilj/värdbarn? Jag hade ett bra år i USA men kände aldrig på det sättet för dem, och det är väl ingen garanti att man gör de?!
 
Svar: Tack för kommentaren! Som du säger, alla känner nog olika för sina värdfamiljer, och allt är helt okej. Men jag vet att min värdfamilj bryr sig om mig, och det var en av anledningarna till att jag valde att stanna hos dem i 6 månader till.
 
Hejsan 😃
Vad roligt att du tog beslutet att förlänga ditt aupair år.
Jag ser med spänning fram emot att fortsätta att följa dig och läsa om ditt aupairäventyr 👍
 
Svar: Tack för kommentaren! Vad roligt att du läser min blogg! :)
 
Bra val där. ! Jag kommer ihåg mitt beslut om att inte förlänga mitt aupair år och idag ångrar jag mig !!! Saknar usa så jävla mycket så kan man förlänga så ska man det :-)
 
Svar: Tack för kommentaren!





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: