Jag har blivit volontär

Har haft saker planerade nästan varje dag denna vecka, så därför har bloggen hamnat lite efter, men här kommer en uppdatering på hur min vecka har varit...
 
I lördags satt jag barnvakt på kvällen. Mina värdföräldrar fick en fri datenight i Thanksgiving av mig, men de har inte använt den förrän nu, då de nu hittade en bio de ville se, så då tog jag hand om bebisen i några timmar på kvällen.
 
I söndags blev jag officiellt en volontär.
Jag har saknat att ha djur runtomkring mig, speciellt hundar, så för ett tag sedan så började jag leta efter djurhem(animalshelter) i området, och då hittade jag ett djurhem i Aldie, VA, som ligger a 30 minuter bort, som heter Friends of Homeless Animals(FOHA). Jag anmälde mig till ett informationsmöte som man var tvungen att gå innan man fick bli volontär där. Och i söndags var jag då dit, och fick en massa information om djurhemmet, regler, och hur mycket hundar och katter de har just nu. Just nu har de runt 100 hundar som letar efter nya hem.
Detta djurhem har inga krav att man som volontär måste vara där ett x antal timmar i veckan för att få fortsätta, utan man kommer dit och hjälper till när man har tid. De uppskattar all hjälp de kan få, även om man bara kan komma dit en gång i månaden. De har öppet för volontärer fredag-söndag, 12-17.
Det kändes bra när jag var där, och jag ska försöka att åka dit minst en gång i veckan.
 
I måndags var jag till Target efter jobbet, och gick runt där ett tag.
 
I tisdags var en regndag här, så då fick jag stanna inne med bebisen under dagen, men det var okej ändå. Vi byggde med lego, läste böcker, och lyssnade på musik.
På kvällen blev det gymmet med PTn.
 
I onsdags var det Våffeldagen, så självklart blev det våffla till lunch/eftermiddagsfika på Yolly Molly efter jobbet.
Vanligtvis brukar jag äta riktiga frasvåfflor med grädde eller glass och sylt, men det här var gott med, och det var det bästa jag kunde hitta i närheten.
Senare på kvällen hämtade jag upp Tereza och vi åkte till El Paso, en mexikansk restaurang i Springfield, och åt middag. Tereza rekommenderade restaurangen, för hon hade varit där tidigare.
Efter det åkte vi till Fair Oaks Mall och letade skor, och till efterrätt blev det cheesecake på The Cheesecake Factory.
I torsdags träffade jag Lisa, och först åt vi middag på IHOP, för hon hade aldrig varit där tidigare.
På menyn fanns det svenska pannkakor, med lingonsylt. Svenska pannkakor är gott, men lingonsylt till, nej tack. Har aldrig haft lingonsylt på pannkakor tidigare. Lingonsylt är ju typiskt svenskt, men inte till pannkakor.
Jag åt svenska pannkakor(kallas dock crepes här), men hade jordgubbar och grädde till istället. Det var riktigt gott!
Sen till efterrätt blev det frozen yoghurt på Milkberry, som låg i samma byggnad som IHOP.
Efter det åkte vi hem till Lisa och kollade på Legally Blonde 2.
En bra och trevlig kväll!





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: