Burke Lake Park

Igår hade jag barnen hela dagen. Au pairen åkte till Niagarafallen tidigt på morgonen, och min värdmamma frågade om jag kunde ta hand om barnen för ett tag sedan. Och visst kunde jag det. 
Det gick jättebra, och både S och E lyssnade på mig, så det var bra. 
På kvällen så mötte jag upp Tereza i Arlington för att äta middag. Vi åt på en thai restaurang, och efter det så åkte vi hem till henne och åt glass. 
Vi hade inte träffats på två år, så det var roligt att träffas igen. 
 
Idag åkte jag, min värdmamma, S och E till Burke Lake Park på förmiddagen. Hade heller aldrig varit där, så det passade ju extra bra. S fick välja vad vi skulle göra, och han ville åka till parken. 
Vi började dagen med att spela minigolf, sen så åkte vi ett tåg som gick runt området. Efter tåget blev det lunch som vi hade tagit med oss, och avslutade sen med att åka karusell. 
Det var fint där, och jag är väldigt glad att få egentid med bara familjen. 
När det var dags för E att sova, så åkte jag ivåg i några timmar. 
Åkte först runt för att hitta bra shoppingpåsar till min mamma och mormor, alltså såna man kan använda flera gånger. Hittade dessa på Harris Teeter och Giant. 
Hittade också en tidining på Giant, Sports Illustrated - All Caps, som jag såklart köpte. 
Åkte sen till Target vid Fair Lakes Shoppingcenter, där jag köpte en massa gott att ta med mig hem. 
Åt sen middag med familjen ute, och efter middagen fick de presenterna som jag hade köpt med mig. Till E så hade jag köpt en Sverigedocka och till S så hade jag köpt Pettsson och Findus pussel. Båda två gillade det de fick. E kramade sin docka direkt, och S ville såklart lägga pusslen. Så det var bra att det gick hem, men det visste jag nästan! Jag hade också köpt en Emil bok, men den hade de redan. Men det gjorde absolut ingenting sa min värdmamma. Hon gillade verkligen den boken, och som hon sa, man kan aldrig ha för många böcker. 
Men lite synd ändå att de hade den... 
Och som en tidig födelsedagspresent, så fick jag ett jättefint halsband. Det är en kedja med en bricka, med Sverige, ett hjärta och Virginia. Har letat efter ett halsband eller armband med Virginia, och nu har jag det! 





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: