Old Town Alexandria, VA

I onsdags åkte jag till Old Town Alexandria, som ligger en bit utanför Washington DC. 
Jag hade aldrig varit där tidigare, så nu ville jag verkligen åka dit den här gången. Jag gick längs King Street ner till The Waterfront och tillbaka. King Street är den stora shoppinggatan kan man säga. 
Det var ganska varmt den dagen, så istället för lunch så blev det glass på Pop´s, old fashioned ice cream co. istället. Och av en slump så såg jag en America! butik precis bredvid, och där hittade jag en Stanley Cup t-shirt till min pappa som jag har letat efter. 
Det fanns många butiker, små och lite större, som jag gillade där. Och jag hittade en fin klänning i en butik som hetter Anthropologie. Köpte också ett doftljus där. 
 
I torsdags åkte jag tillbaka till Alexandria. Men det här gången så gick jag på andra sidan gatan, och såg några butiker som jag missade dagen innan. 
Men anledningen att jag åkte tillbaka egentligen, var att jag ville åka Washington Monuments Cruise. 
Det var en båttur längs Potomac, från Alexandria upp till Georgetown och tillbaka. Man kunde välja att gå av, eller så kunde man sitta kvar, och det gjorde jag och flera andra. 
Det tog ca 50 min enkeltur, och längs vägen kunde man se många av de olka monumenten och landmarks från vattnet. Jag såg Jefferson Memorial, Washington Monument, John F. Kennedy Center of Performing Arts, Arlington Memorial Bridge och Lincoln Memorial. 
Jag hade sett alla dessa tidigare, men det var ändå häfitgt att se dem från vattnet den här gången. 
 
 
 





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: