Skype med Match #78

Idag har jag haft mitt första Skype-samtal...
 
Jag läste insruktionerna som fanns på hemsidan, och det var ganska enkelt att förstå hur man skulle göra.
Det var värdmammans första Skype-samtal också, så vi var båda nybörjare.
 
Jag skickade ett mail till henne igår om vilken tid som passade henne bäst, och vi bestämde att hon skulle ringa kl. 20 idag.
 
Jag var lite nervös innan hon ringde, just för att det var mitt första samtal via Skype. Men det gick bra.
I början av samtalet så började bebisen att gråta, så då var det lite svårare att prata, men hon somnade sen igen, och då gick det bättre.
Hon ställde några frågor som hon hade, och jag fick ställa de frågor som jag hade, och det var ett ganska lättsamt samtal. Vi pratade om lite allt möjligt, och vi skrattade båda två ibland.
Några frågor som hon hade till mig var: om jag hade erfarenhet att ta hand om små bebisar tidigare, vad jag har funderat att göra efter mitt au pair år, om jag tyckte om att laga mat, hur jag ser på att hjälpa till med hushållssysslor som finns att göra i huset, vad jag tycker om att göra på fritiden.
Och några frågor som jag ville ha svar på var: om hur området såg ut där de bodde, om det finns andra au pairer i området - hon trodde att det skulle finnas andra au pairer i området, hon var inte riktigt säker,  hur schemat för au pairen skulle se ut - au pairen kommer att jobba ca 7-8 timmar per dag, måndag till fredag, om jag skulle ha tillgång till egen bil - jag skulle inte ha tillgång till egen bil, men om de inte behövde någon av bilarna så kunde jag få låna någon av deras bilar som de hade, om jag ville åka någonstans. Och au pairen skulle inte ha egen TV eller telefon på rummet, men fick gärna titta på någon av de tre TV-apparater som fanns i huset.
 
Vi pratade i 45 minuter. Hon skulle prata med en annan också efter mig. Sen skulle hon bestämma sig redan imorgon hur de skulle göra.




Katarina

Åhh så spännande =D
Väntar med spänning på att höra/läsa om hur det gick =D

Kommentaren skrevs den: 2012-08-19 23:45:21
Johanna

Det där med telefon låter lite skumt, kommer du få egen mobil? Min värdfamilj har inte ens hemtelefon, inget jag ser som konstigt men alla använder sina mobiler.. Smidigt och enkelt! :)

Svar: Om jag kommer att få en egen mobil, det vet jag inte än. Det var en av frågorna som jag skrev i mailet jag skickade till värdmamman igår, och inte har fått svar på än. Det känner jag är bra och veta innan jag åker, om jag får en egen mobil eller om jag får köpa en själv.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-08-22 05:55:13
Din blogg/hemsida: http://nattstad.se/johannalandstrom

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: