Skype med Match #80

Jag fick ett mail från värdmamman igår, där hon skrev att hon gärna villle prata med mig över Skype.
Och jag skickade en tid som jag kunde, men den tiden kunde inte hon, för hon skulle på jobbmöte.
 
Men så ringde hon ändå ikväll. Hon hade lite tid över, så då ringde hon till mig.
Det blev väldigt improviserat, eftersom det var tänkt att hon skull ringa imorgon. Jag hade inga frågor förberedda, men det gick bra ändå.
Hon ville ringa idag, och få en lite bättre bild av vem jag var, och att även jag fick ställa frågorna som jag hade.
Hon hade några frågor om hur jag är som person och hur jag skulle lösa vissa situationer som skulle kunna hända. Hon ställde de frågorna just för att hon ville få en bättre bild av hur jag är som person, och min personlighet.
Jag fick också ställa frågorna jag kom på, och de frågorna som jag kom på, och ville ha svar på var; hur barnen är, och vad de tycker om att göra fritiden, hur området ser ut där de bor, och om det finns andra au pairer i området. 
Det fanns andra au pairer i området. Och barnen de tog hand om just nu var bebisar och små barn.
Hon ställde en fråga till mig om schemat, därför att det flesta au pairer i området tar hand om yngre barn, och det jobbar mest på dagarna. Och eftersom barnen i den här familjen är lite äldre, så skulle det mest vara jobb på eftermiddagarna och kvällarna. Då de flesta andra au pairer är lediga. Hur jag såg på det. Om jag kunde tänka mig ett sådant schema eller inte. Jag sa att jag är öppen för det mesta. Därför att jag vet att olika familjer har olika scheman, beroende på hur gamla barnen är, hur föräldrarnas jobbscheman ser ut, och när de behöver mest hjälp med barnen.
 
Vi pratade i 20 minuter. Med tanke på att det blev väldigt improviserat så gick det väl okej.
 
Hon skulle fundera hur hon skulle göra, om hon ville prata mer med mig eller inte. Och hade jag flera frågor så kunde jag skicka ett mail till henne.
Hon skulle höra av sig senare idag eller imorgon, om hur hon ville göra, och om hon ville prata mer över Skype.
 
Det här känns fortfarande inte som den rätta familjen för mig.
Men eftersom jag ger alla matchningar jag får en chans, så valde jag att prata med värdmamman innan jag bestämde mig hur jag skulle göra. Om jag ska släppa matchningen eller inte.
Jag ska vänta på mail från värdmamman och se hur hon vill göra.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: