Update 2, Match #78

Fram till midnatt igår så hade jag 97 unika besökare här på bloggen. Så roligt att ni tittar in här!
 
Eftersom jag har fått flera kommentarer på bloggen här sen igår så tänkte jag skriva ett inlägg och berätta om hur det går just nu.
 
Jag skickade ett mail tilll värdmamman igår, och det har jag inte fått svar på än.
 
Och svara på en del frågor som ni har kommenterat om:
TVn är absolut inget som är avgörande i detta fallet. Det var bara en av sakerna som värdmamman berättade om, därför skrev jag upp det. Det är absolut inget som är avgörande.
Jag har hört med några andra au pairer om hur de har det. Och vissa har tv på rummet och vissa har det inte.
Men de flesta som har tv på rummet har sagt att det knappt ser på tv. De sitter mest vid datorn eller så ser de på tv med värdfamiljen. Eller så hittar de på något med kompisar. 
 
Bilen är i så fall något som jag funderar på mer. Just för att det inte går någon buss in till DC på helgerna.
Men säger jag till först, så får jag låna någon av värdföräldrarnas bilar, om de inte ska använda den.
Men jag tänker absolut inte tacka nej till familjen bara för att jag inte får tillgång till egen bil.
 
Och några har kommenterat om jag vill ta hand om bebis eller inte, och varför jag blev infant qualified om jag inte vill ta hand om en bebis?
Jag vill gärna ta hand om en bebis, och yngre barn. Det är det jag har tänkt mest på, och det är det jag har mest erfarenhet av.
 
Det som jag känner mig mest osäker med, med den här matchningen, är att jag har bara pratat med värdmamman en gång. Och det känns för lite för mig just nu... jag har för många frågor kvar jag vill ha svar på innan jag tackar ja. Det är inte att barnet är så liten. Jag kan tänka mig att både att ta hand om yngre och lite äldre barn. Det beror helt på hur det känns när jag pratar med familjen.
Magkänslan jag har om den här familjen är varken ja eller nej just nu.
 
Jag väntar just nu på att få svar på mailet jag skickade till värdmamman igår.
Både Stockholmskontoret och Bostonkontoret vet att jag vill prata mer med familjen innan jag tackar ja eller nej, så jag hoppas att jag får svar på mailet senare idag eller imorgon.




Fanny

En känslig fråga.
Känner du aldrig att du kanske inte är gjord för att vara Au Pair? Jag menar efter så många matchningar och bara en som tackat ja.
Känns det inte som att du borde satsa på något annat. Jag kanske vill bli astronaut, men om jag inte passar som det så kommer jag aldrig bli det.

Svar: Jag vet inte riktigt hur jag ska svara på det...Att bli en au pair är något jag ha velat gjort sen jag var 14 år, och det är något som jag verkligen vill göra! Det har blivit många matchningar, men jag har aldrig förlorat hoppet om att jag någongång kommer att åka till USA som au pair.
Om det blir så att jag tackar nej till den här familjen, och ingen annan familj hör av sig den närmaste veckan, då ska jag vänta till slutet av augusti/början på september, sen ska jag anmäla mig til SI också. Och hör ingen familj av sig då igen, då ska jag fundera mera på din fråga...Jag mailar lite med en au pair just nu på facebook, och hon var i matchningsprocessen med CC i över ett år, sen anmälde hon sig till SI, och den första familjen som hörde av sig till henne, var den rätta för henne. Så än så länge har jag hoppet kvar att även jag också kommer iväg som au pair. Kanske med CC, eller kanske med SI. Det får vi se...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-08-23 00:09:19
Din blogg/hemsida: http://settledinwashington.blogg.se
S

Hur har det gått med allting nu då?

Svar: Familjen har fortfarande inte hört av sig, så jag kommer att släppa matchningen imorgon.
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-08-26 00:00:18
marris

Hej! Har du funderat något på hur du vill att din värdfamilj ska se vara? Vad har du för tankar, önskemål, krav liksom? :) lycka till med att hitta en familj! :)

Svar: Några krav ska man väl inte ha direkt, men jag har en bild i huvudet hur jag föreställer mig hur min drömmatchning skulle se ut. Jag vill gärna ta hand om yngre barn. Tack!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-08-26 23:37:14
marris

Ja okej. Kan du inte berätta om hur din drömmatchning skulle se ut? :)

Svar: Min drömmatchning som jag tänker just nu är, en familj som har ett barn. Ett barn som är yngre, mellan 1-3 år. Och gärna en familj som firar de olika amerikanska högtiderna som nationaldagen, halloween, jul m.m. Det skulle vara häftigt att uppleva de olika högtiderna när man är i USA som au pair. Det är det jag tänker på just nu, hur jag vill att min drömmatchning skulle se ut. Men det är bara mina tankar...
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-08-27 21:55:10

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: