Match #14

 
Idag fick jag min fjortonde match.
 
Familjen bor i: Billerica, Massachusetts.
Familjen: Pappa, Mamma och ett barn.
Barnet: Pojke 2 år.
 
Den närmaste större staden är Lowell. Det tar 10-15 minuter att åka dit.
De bor 40 km från Boston. Det tar 35-45 minuter att åka dit.
Familjen bor på en återvändsgränd, "dead end street" i skogen, i en förort till Boston. Det finns butiker, restauranger, livsmedelsbutiker och apotek i området, men inte inom gångavstånd. Så au pairen måste känna sig säker att köra bil om hon ska någonstans.
 
Jag gillar den här matchningen. Det enda som jag är lite osäker på är att det bor på landet, och att det inte finns direkt något att göra inom gångavstånd. Men annars gillar jag den här matchningen.
 
Jag har fått ett mail från värdmamman, där hon skriver att hon gärna skulle vilja prata med mig.
Jag har skickat svar tillbaka att jag gärna skulle vilja prata med dem med. Så jag hoppas de hör av sig igen.




Louice

Glöm redan nu att hitta en familj där det finns saker att göra inom gångavstånd kan jag ju säga. Om du nu inte tycker väldigt mycket om att gå väldigt långa sträckor... USA är tyvärr byggt på det sättet att om du inte bor typ mitt på Manhattan eller liknande mitt i en storstad (eller där det finns bra typ buss, tåg etc väldigt nära vilket dock är ovanligt) så måste du ha bil för att ta dig någonstans.. :P Och det lät ju som om du skulle få ha bil? Så då vore det ju inget problem. Jag googlade på stället och det ligger ju typ en halvtimma från Boston, så knappast på landet! :) Verkar vara en bra matchning, lycka till!

Svar: Jag har inte räknat med att hitta en familj där det finns saker att göra inom gångavstånd. Det var bara att de skrev att de bor i skogen. I en förort till Boston. Jag vet dock inte vad de menar med att de bor i skogen? Det kanske är mer att de bor på landet. Jag vet att USA är byggt så att man måste ha bil om man ska någonstans. Ja, jag googlade också på Billerica, och jag såg att de låg ca 30 minuter från Boston. Men jag vet inte om det går bussar eller tåg dit? Hur enkelt det är att ta sig dit. Jag tror att au pairen kommer ha tillgång till bil. Jag har frågat det i ett mail jag skickade till dem. Jag gillar den här matchningen annars!
aupairelisabet.blogg.se

Kommentaren skrevs den: 2012-12-30 01:02:30
Din blogg/hemsida: http://vaknadeuppinorrland.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: