Match #1, Australien

Fick idag ett mail från Cultural Care Au Pair in Australia.
De har ett lite annorlunda matchningssystem i Australien än de har i USA.
Från CCAP Australien så skickar det ett mail där de informerar att de har skickat ens profil till en familj.
Den matchningen syns inte på min profil på culturalcare.com, utan CCAP skickar ett mail där man får all info om familj, barnen, var de bor och övriga saker.
När man får en matchning från CCAP USA så står allt om familjen på min profil. Där får man bara ett mail där det står att man har blivit matchad med en familj. Och man får sen logga in på culturalcare.com för att läsa mer om familjen.

Jag fick min första matchning från Australien idag.
Och jag har redan prata lite kort med mamman i familjen. Ska prata mer med henne imorgon.

Familjen bor i: Alderley, QLD, Australien.
Familjen: Pappa, Mamma och två barn.
Barnen: Flicka 5 år, Flicka 3 år.

Det jag har läst om dem i deras ansökan, gillade jag.
Jag fick även ett mail av mamman i familjen där hon berättade mer om dem och barnen. Det som inte stod i deras anökan.
Hon bifogade även flera bilder på henne och hennes man, barnen, au pairens rum...
Flickorna är jättesöta, och rummet är fint. Inte så stort, men fint inrett. Och med en stor säng.
De ser fram emot att välkomna en au pair i deras familj.
Likaså ser de fram emot att visa au pairen hur det är att leva och uppleva livet i Australien som en del av deras familj.
Au pairen är välkommen att delta i familjens aktiviteter hur mycket eller hur lite hon vill när hon är ledig.

Ska prata mer med mamman imorgon.
En känsla jag har just nu är...ja, nej, jag vet inte. Allt på samma gång...
Får se hur samtalet går imorgon.

Bestämmer jag att jag vill gå vidare med matchningsprocessen, då har jag ett beslut jag måste ta.
USA eller Australien?
Jag måste bestämma det.
Min dröm har alltid varit att åka som au pair till USA.
Men Australien, jag vet inte, jag skulle vilja åka dit också.
Skulle vilja åka till båda länderna, men vilket vill jag satsa på först?
Australien är betydligt mycket dyrare också. Det är något som jag också måste väga in i mitt beslut.





Maja

Wow, Australien verkar verkligen häftigt tycker jag! :) Jag har kommenterat din blogg tidigare och nu är även jag inne i matchningsprocessen! Kolla gärna min blogg!

Kommentaren skrevs den: 2012-02-14 17:56:04
Din blogg/hemsida: http://mmajaae.blogg.se/
Elisabet

Maja: Ja, jag känner igen ditt namn. Visst var det till dig jag laddade upp länken med kartorna?



Vad roligt att också har kommit in i matchningsprocessen! :)

Ska absolut kolla in din blogg. Kan vara roligt att läsa om någon som är i samma situation som en själv.

Vad roligt att du fått din första match, tyckte det var jätteroligt när jag fick min första match. Det var så roligt att äntligen vara i matchningsprocessen, att det kändes att man verkligen var på gång till att bli au pair i USA. Och man ville så gärna att de skulle höra av sig.

Ska absolut kolla in din blogg och kolla hur det går.

Kommentaren skrevs den: 2012-02-14 18:28:54
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/
Maja

Ja, det var mig du gav länken till!:)

Lycka till med allt så kanske vi ses i USA!:D

Kommentaren skrevs den: 2012-02-14 20:34:05
Din blogg/hemsida: http://mmajaae.blogg.se/
Elisabet

Maja: Ja, det kanske vi gör. :)

Kommentaren skrevs den: 2012-02-14 23:00:19
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: