Match #21



Idag fick jag min tjugoförsta match.

Blev lite fundersam eftersom det är helg, och jag trodde inte Boston-kontoret jobbade på helgerna.
Stockholms kontoret här i Sverige jobbar ju inte på helgerna, därför blev jag lite fundersam.
Men fick i allá fall en matchning idag, och av det jag läste om dem i deras profil, så verkar det vara en trevlig familj som jag gärna skulle vilja prata med.

Familjen bor i: Tuscon, Arizona.
Familjen: Pappa, Mamma och två barn.
Barnen: Pojke 4 år, Flicka 10 år.

Familjen bor 5 min från Tuscon.
Tuscon, Arizona, ligger i sydvästra USA. Det är ca 98 km till Mexico och 188 km till Pheonix.
Det har ett varmt och torrt klimat med mycket milda vintrar. Tucson omges i norr av fem bergskedjor, inklusive Mt. Lemmon, som är värd för en skidort.
Det är en universitetsstad och är hem för University of Arizona (med 29000 + studenter).
De är öppna för att lära sig om mat, helgdagar och tradtioner från au pairens hemland. De tror att de kan lära sig mycket av deras au pair.
Barnens farmor kommer från Sverige, och de äter svenska köttbullar vid nästan varje semester.
Au pairen måste älska barn och tycka om att spela ändlösa spel på Wii, av Monopol, alfapet och candyland.

Som jag skrev tidigare, den här familjen skulle jag gärna vilja prata med.
Av de som står om dem i deras profil, så verkar de vara en bra och trevlig familj. Och en familj som jag skulle vilja veta mer om.




Carro

Känns det inte lite jobbigt att du att ingen familj har hört av sig än? Jag skulle nog ge upp och känna mig om det var nåt fel på mig. Men kul att du kämpar ;) A for effort!

Kommentaren skrevs den: 2012-02-05 16:35:27
Elisabet

Jo, det känns lite jobbigt faktiskt. Det skulle vara roligt om någon familj kunde i alla fall höra av sig.



Men åka som au pair har varit en dröm för mig i många år, så jag tänker inte ge upp.

Men jag får lite tankar ibland, att det egentligen inte är någon mening att bli glad om man får en matchning som man tycker är bra, för de hör i alla fall inte av sig.



Men har pratat med CC, och ska nu ändra min video lite. Och hoppas att det hjälper.

Och ska också försöka få lite mer barnerfarenhet. Jag har ca 250-300 timmar. Och minimum för att få åka är 200 timmar.



Jag har varit i matchningsprocessen i fyra månader, det är egentligen inte så länge.

Det säger att från att man blir antagen till programmet till att man får åka till USA, så får man räkna med ca 6 månader. För vissa går det fortare och för vissa tar det lite längre tid.

Men visst, det är lite irriterande ibland att det inte händer så mycket just nu.



Vissa får bara kanske en match i månaden, och vissa får flera. I mitt fall har CC varit väldigt snabba i matchningsprocessen. Har en matchning försvunnit från min profil, så har jag fått en ny nästa dag.



Jag hoppas att jag får den perfekta matchningen för mig, och att jag också får åka iväg snart! I´m not giving up! Not yet anyway!



Kommentaren skrevs den: 2012-02-05 22:09:47
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/
Ninni - Guide hos fritidsresor

Magkänslan är allt. Och precis som du säger man ska inte bry sig så mycket om vilket delstat man kommer till eller om de är en super rik familj. Huvudsaken är att man trivs med familjen och speciellt barnen.



Jag åkte också med Cultral Care. Jag hade inga som helst problem med dem.



Matchningen som du har nu låter bra. Arizona är riktigt häftigt. har du telefoninterjuv med någon familj än?

Kommentaren skrevs den: 2012-02-05 23:48:15
Din blogg/hemsida: http://ninniandersson.blogg.se/
Elisabet

Ninni: Jag har inte haft någon telefonintervju med någon familj än. Men jag hoppas verkligen att den här familjen hör av sig. Det jag har läst om den här familjen, låter bra.

Och jag skulle gärna vilja prata mer med den här familjen. Hoppas hoppas hoppas de hör av sig.

Kommentaren skrevs den: 2012-02-06 21:20:21
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: