Match #27



Idag fick jag min tjugosjunde match.

Det låter som väldigt många matcher, och det känns det som också.
Men jag har nästan slutat räkna matcher nu.
Får jag en bra match, så spelar det ingen roll nu om det skulle ha varit de första matchen som jag tackade ja till, eller om det blir trettio matcher.
Och när den tiden kommer när jag får en bra match, och vi tackar jag till varandra, så spelar det tidigare matcherna ingen roll.

Familjen bor i: Seattle, Washington.
Familjen: Mamma och två barn.
Barnen: Pojke 9 år, Flicka 6 år.

Familjen bor nära Alki beach.
Alki Beach är en lång strand som täcker norra udden i västra Seattle. Det ger ett stort sortiment av restauranger, och är populär bland lokala ungdomar på sommarkvällarna. Alki ger också en fantastisk utsikt över stadens skyline/horisont på kvällarna.
Seattle är en fantastisk stad - många olika kulturer, många museer, konserter, föreläsningsserier. Det finns konst festivaler och politiska stödgrupper. Det är en "karaktär stad" med parker och skogar, och tillgång till sjön, stränder hav och närliggande bergen.
Tempererat klimat - aldrig för kallt eller för varmt.
Båda barnen går i skolan.
Barnen spelar en mängd olika sporter efter skolan. Några av dem är Karate, basket, fotboll och judo.
Familjen har älskat att haft au pairer. Och de har blivit en del av deras familj.
De tycker om att höra om au pairens länder, deras kulturer och de tycker också om när au pairen lagar maträtter från sitt hemland.
Barnen tycker om att höra om var au pairen kommer ifrån, deras kultur och deras erfarenheter.
De har hundar.

Barnen är lite äldre än vad jag har tänkt mig innan, men det spelar ingen roll.
Det finns både för och nackdelar med äldre barn som med yngre barn.
Jag gillar verkligen deras profil, och jag hoppas att de hör av sig.
Föräldrarna är separerade, och barnen bor halva tiden hos mamman och halva tiden hos pappan.
Men det tycker inte jag behöver vara någon nackdel.
Det viktigaste är hur bra man kommer överens med barnen och med i det här fallet mamman i familjen, eftersom det är där jag ska vara au pair.




Maja

Hur går det??:D och vad ska du göra den veckan barnen är hos sin pappa?:)

Kommentaren skrevs den: 2012-03-03 16:01:42
Din blogg/hemsida: http://majaae.devote.se
Josefine - Blivande au pair i USA

Hej! Hittade precis till din blogg :) Jag planerar också att åka till USA som au pair, men i sommar. Önskar dig lycka till i matchningsprocessen och att du snart hittar din rätta match!

Kommentaren skrevs den: 2012-03-04 22:01:50
Din blogg/hemsida: http://aupairjosse.blogg.se/
Elisabet

Maja: Familjen hörde inte av sig, men ringde till Stockholmskontoret i fredags, och vi bestämde att jag skulle vänta tills efter helgen och släppa matchningen. Hade de inte hört av sig tills igår, då skulle jag släppa den här matchningen och hoppas på nästa matchning.

Det stod inget i profilen när barnen är hos sin pappa, om det är där hela veckor eller helger, eller varannan helg. Och det stod inget vad jag skulle göra när barnen var hos sin pappa.

Det blev jag lite fundersam till också, att det inte stod något om det.



Jag har nu en ny matchning i Los Altos, CA.

Kommentaren skrevs den: 2012-03-06 19:52:06
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/
Elisabet

Josefine: Tack så mycket! Det önskar jag också. Önskar dig lycka till också när du kommer in i matchningsprocessen. Och att du hittar den perfekta familjen för dig.



Vi kanske ses i USA, man vet ju aldrig?!



Hoppas att du fortsätter att titta in här ibland. Kommer titta in på din blogg ibland, och kolla hur det går för dig.

Kommentaren skrevs den: 2012-03-06 19:56:17
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: