Match #18



Idag fick jag min artonde match.

Familjen bor i: Framingham, Massachusetts
Familjen: Pappa, Mamma och två barn.
Barnen: Flicka 11 år, Pojke 8 år.

Den närmaste större staden är Boston. Det tar 22 min att åka dit.
De beskriver Framingham som en mycket aktiv stad, med mycket konst och sport.
Au pairen kommer att ingå i de flesta av familjens aktiviteter.
Några intressen som familjen har är musik, skidåkning och matlagning.
De har hundar.
Au pairen börjar kl.6, och hjälper mamman att förbereda lunchväskor och frukost, skjutsar sen barnen till skolan kl.7.30.  
Sen promenad med hunden.
Hämtar barnen igen vid skolan kl.14.05.
Huset ska vara tyst kl.23.00.

Det står inte så mycket om den här familjen.
Av de jag läste om dem i deras profil, så känns det här inte riktigt som familjen för mig.
Så jag ska ringa till kontoret i Stockholm och be om en ny matchning.

Har nu haft 18 matchningar, och ingen familj har hittills hört av sig än.
Mitt första avresedatum var 16 januari, men så blev det inte. Men hoppas att jag kommer att få åka iväg snart.
Men jag tänker inte ta första bästa familj bara för att få åka iväg. Är det den bästa familjen för mig, då såklart.
Men jag tänker vänta på den bästa familjen för mig, även om jag får vänta i några månader till.
Mitt nya avresedatum är nu 27 februari.
Hoppas, hoppas, hoppas...
Har inte givit upp!
 





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: