Match #20



Idag fick jag min tjugonde match.

Familjen bor i: Aledo, Texas.
Famijen: Pappa, Mamma och två barn.
Barnen: Flicka 7 år, Pojke 5 år.

Den närmaste större staden är Fort Worth. Det tar 30 min att åka dit.
Fort Worth är ofta kallad "Cown Town" på grund av deras historia om ranching och cowboys där. 
Fort Worth är den 17:e störtsa staden i USA, det bor ca 6 miljoner människor i Dallas (Dallas-Fort Worth) område.
Ingen annan stad ståtar med en sådan omisskännlig blandning av bevarade västerländska kulturarv och oöverträffad konstnärlig erbjudanden. 
Au pairen är säker på att upptäcka en distinkt blandning av "Cowboys och kultur."
Några intressen som familjen har är volleyboll, golf, datorer och vetenskap.
De beskriver sig själva som en typisk amerikansk familj, men med väldigt öppna sinnen om andra kulturer.
De skriver att eftersom de har upplevt många internationella helgdagar, förstår de att det finns många andra underbara kulturer i denna värld. 

Hör familjen av sig, så skulle jag vara intresserad av att prata mer med dem.

Mitt preliminära avresedatum är nu 12 mars.
Jag hoppas att kunna åka iväg så fort som möjligt, men jag tänker inte ta den första bästa familjen bara för det.
Det ska kännas rätt för både mig och familjen.
Betyder det att jag får vänta någon extra månad, så får det blir så.
Men min dröm just nu är att jag får en bra matchning, och att allt stämmer mellan mig och familjen, så att jag kan åka iväg till USA, och börjar mitt hittills största äventyr i mitt liv. Som au pair i USA.




sannas rum

Vad kul (:

Kommentaren skrevs den: 2012-02-01 08:33:29
Din blogg/hemsida: http://sannasrum.se
annelie berg

Åk! En ranch i USA har alltid varit min största dröm. Speciellt där kulturen är välbehållen! Gud vad roligt, lycka till!

Kommentaren skrevs den: 2012-02-02 15:59:26
Din blogg/hemsida: http://recently.se
Ninni - Guide hos fritidsresor

Kom in på din blogg av en slump. Riktigt kul att du ska åka som au pair!



Jag hoppas att du hamnar hos drömfalmiljen och får ett underbart år. Själv så är mitt au pair år de bästa jag har gjort!



När du väljer värdfamilj, gå på magkänslan!



Om du har några frågor är de bara att höra av dig :) Vilket bolag åker du med?

Kommentaren skrevs den: 2012-02-03 17:35:19
Din blogg/hemsida: http://ninniandersson.blogg.se/
Maja

Var får du kartorna ifrån som du lägger upp varje gång du får en match? :)

Kommentaren skrevs den: 2012-02-03 18:55:47
Elisabet

Annelie Berg: Tyvärr så har den här matchningen försvunnit från min profil.

Hade annars varit intresserad av att prata med familjen. Men nu hoppas jag på en ny och bra matchning igen på måndag.

Kommentaren skrevs den: 2012-02-04 18:21:48
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/
Elisabet

Ninni: Så roligt att du just kom in på min blogg då. Alltid roligt med nya personer som läser. Hoppas du kommer tillbaka igen.

Jag tycker att det ska bli väldigt roligt att åka som au pair till USA. Det är något som jag har velat gjort länge!

Och jag hoppas att jag hittar den perfekta matchningen för mig snart. Jag känner mig verkligen redo att åka nu.

Att man ska gå på magkänslan, tack för tipset! Det har jag hört att man ska göra. Man ska inte bry sig så mycket om var värdfamiljen bor, om de bor i NY, LA, eller en liten mindre stad i Texas, känns familjen perfekt, då ska man gå på det.

Man ska välja värdfamilj efter hur magkänslan är, inte var de bor. Så har jag tänkt hela tiden.

Tack att jag får höra av mig om det är något. Jag åker med CC. Vilka åkte du med?

Kommentaren skrevs den: 2012-02-04 18:30:00
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/
Elisabet

Maja: Är du också en blivande au pair?



Jag får kartorna från den här sidan: http://www.epodunk.com/



Man skriver in staden, och väljer stat.

Sen kommer det upp en sida med olika info om staden. Och längre ner på sidan, så finns det en karta.



Hoppas det var till lite hjälp!

Kommentaren skrevs den: 2012-02-04 18:36:02
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/
Maja

Tack så mycket!

Ja, det är jag!:) Väntar på att bli godkänd av Londonkontoret (åker med SI) sen så är jag redo för matchningsprocessen!



Önskar dig lycka till med ditt kommande år!:)

Kommentaren skrevs den: 2012-02-04 22:56:58
Elisabet

Maja: Vad roligt att du också ska åka som au pair. Ska du åka till USA du med?



Stort lycka till du också! :)

Vem vet, vi kanske ses i USA någon dag?!

Kommentaren skrevs den: 2012-02-04 23:07:01
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/
Maja

Ja, jag ska också åka som aupair till USA så ja, vem vet?:) Vi kanske ses!:D

Kommentaren skrevs den: 2012-02-05 09:12:17

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: