Match #68

 
Igår fick jag min sextioåttonde match.
 
Familjen bor i: Flagstaff, Arizona.
Familjen: Pappa, Mamma och två barn.
Barnen: Pojke 3 år, Flicka 6 månader.
 
Den närmaste större staden är Phoenix. Det tar ca 2 timmar att åka dit.
Det finns ett universitet och en community college i Flagstaff. Flagstaff ligger nära några platser som är kända, som Grand Canyon, staden Sedona, och lite längre bort ligger Monument Valley, Zion National Park, Moab, Canyonlands och Navajo Nation.
Flagstaff har över 300 soldagar per år. Somrarna är varma och torra, det kan bli upp till ca 32 grader C, vintrarna är snörika, men soliga.
 
Jag gillar verkligen den här matchningen. Jag fick en jättebra känsla när jag läste deras profil.
Man kan nu sedan någon veckor tillbaka, skicka ett kort personligt meddelande till familjen från sin profil. 
Jag skickade ett meddelande till dem igår, jag skickade även ett meddelande till mamman på facebook.
 
Idag fick jag ett mail från mamman i familjen, där hon skrev att de är intresserade av att prata med mig.
Hon berättade lite mer om familjen, om staden där de bor, och några frågor som hon ville att jag skulle fundera på.
En sak som hon skrev om är, att det finns bara en annan au pair i staden det här året. Så man behöver kanske jobba lite för att träffa folk.
Jag känner att det kan vara en nackdel att det inte finns några andra au pairer i området.
 
Jag ska svara på mailet, och svara på frågorna hon ville att jag skulle fundera på. Sen får jag se om de hör av sig igen.
 
Mina förhoppningar att även jag ska hitta den rätta familjen för mig har höjts för mig, för det är flera familjer som har hört av sig nu efter att jag fick min barnreferens med barn under 2 år, än det gjorde tidigare.
Av de 5 matchningar jag har haft nu, så har 3 av dem hört av sig.
Och av de 63 matchningar jag hade innan jag fick referensen, så hörde bara 3 av sig.
Så mina förhoppningar att även jag ska hitta den rätta värdfamiljen, är större nu än vad det var tidigare.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: