Pratat med Match #66

Igår kväll fick jag ett mail från pappan i familjen där han berätta mer om familjen och barnen, samhället där de bor, vad det finns att göra i Maine och vad de tycker om att göra på fritiden, och hur en typisk dag hos dem brukar se ut.
Det var mycket information jag fick i mailet, och efter jag hade läst mailet så såg jag ännu mer fram emot att prata med dem.
 
Och idag så ringde de.
Jag var lite nervös innan det ringde, jag vet inte riktigt varför, men det gick över ganska snabbt när vi började prata.
Jag tyckte samtalet gick bra, ibland kom jag inte riktigt på vad jag skulle säga så att de skulle låta bra på engelska, men jag tyckte det gick bra ändå. Ju längre tid vi pratade, desto bättre tyckte jag det gick.
Med i telefonen var både pappan och mamman i familjen, och även äldsta dottern var med i bakgrunden ibland.
De berättade först om familjen, barnen, och om samhället de bor i.
Både pappan och mamman hade frågor till mig, och några av dem var: om min barnerfarenhet, vilka aktiviteter jag tycker om att göra med barnen, hur jag skulle hantera vissa situationer som kan bli när man jobbar med barn, om jag funderar att fortsätta att jobba inom barnomsorgen eller sjukvården efter att jag har varit au pair, vad jag var mest nervös för inför mitt au pair år, om jag kan laga mat, om jag kände mig säker att köra bil, om jag har rest utanför Sverige någon gång, och vad jag tyckte om att göra på fritiden.
Vi pratade i ca 25 minuter, och jag var den första au pairen de pratade med efter att deras tidigare au pair var tvungen att åka hem, men de skulle höra av sig senare.
 
Jag kom inte på så många frågor när jag pratade med dem, för jag fick mycket information i mailet de hade skickat, och de berättade mycket själva när vi pratade. Så jag fick svar på det flesta frågor jag hade innan samtalet.
Men en stund efter att vi hade slutat prata så kom jag på några frågor, så jag skickade ett mail till dem.
Jag har inte fått svar på det än.
 
Jag hoppas verkligen inte att den här matchningen försvinner automatiskt efter 48 timmar, men eftersom kontoret i USA vet att vi har pratat med varandra så borde den finnas kvar, tills någon av oss tackar nej.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: