Match #60



Idag fick jag min sextionde match.

Familjen bor i: Danville, California.
Familjen: Pappa, Mamma och två barn.
Barnen: Flicka 3 år, Pojke 3 år. (Tvillingar)

Den närmaste större staden är Oakland. Det tar 30 minuter att åka dit.
Det finns flera sociala och kulturella möjligheter i området, som t ex flera restauranger, och gå på konserter, m.m.

Jag gillar verkligen den här profilen.
Det står inte så mycket om den här familjen i deras profil, men jag gillar verkligen det som står. Och vi har flera gemensamma intressen.
Barnen är i den åldern som jag har tänkt på att jag vill vara au pair till. Den åldern som jag har mest erfarenhet med. Jag har mest erfarenhet med barn under 6 år.
Och sen att familjen bor i Californien, det är bara positivt. Det är ett ställe som jag verkligen åka till. Hamnar jag inte i Californien, då kommer jag absolut att åka dit under mitt au pair år.
Jag tänker inte så mycket egentligen på var familjen bor, utan jag går på familjens profil och på magkänslan. Sen om familjen bor i Californien, New York, Texas... det spelar ingen roll för mig. 
Jag ska ringa till Stockholmskontoret imorgon och säga att jag verkligen gillar den här matchningen, och att jag gärna skulle vilja prata med dem. Jag hoppas verkligen att de hör av sig.




Louice

Hur går det med den här matchningen? Verkade vara en riktigt fin familj, har ju barn i åldrarna du vill ha och liksom, Kalifornien ju! :)

Kommentaren skrevs den: 2012-06-16 10:50:51
Din blogg/hemsida: http://vaknadeuppinorrland.blogg.se/
Elisabet

Louice: Den här matchningen har försvunnit för min profil, och tyvärr de hörde aldrig av sig. Jag gillade verkligen den här matchningen, och hade gärna pratat med den här familjen. Men de hörde aldrig av sig.



Jag har nu en ny matchning i Annapolis, Maryland. De har två döttrar, 10 och 7 år.

Kommentaren skrevs den: 2012-06-16 22:04:54
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: