Match #65

 
Igår fick jag min sextiofemte match.
 
Familjen bor i: Millis, Massachusetts.
Familjen: Mamma, Mamma och tre barn.
Barnen: Flicka 4 år, Pojke 2 år, Flicka 2 år (tvillingar).
 
Den närmaste större staden är Framingham. Det tar 30 minuter att åka dit.
 
Jag är väldigt fundersam till den här matchningen.
I deras profil står det att det är två mammor, men namnen de heter är killnamn. Men ett av namnen tror jag att även kvinnor kan heta. Men bilderna som är med deras ansökan, som jag kan se, då är det en man och en kvinna. Det har säkert bara fyllt i fel av misstag, men jag blev lite fundersam när jag först såg att familjen bestod av två mammor, och sen såg jag vad de heter.
Jag har även andra funderingar om den här matchningen, och det här känns inte som den rätta familjen för mig.
Är matchningen kvar imorgon, då ska jag ringa till Stockholmskontoret och be om en ny matchning.
 
Jag håller på med en ny video. I söndags satt jag och funderade på vad jag kan säga i videon, och jag tittade också på andras au pair videos och profiler för lite inspiration, och skrev ner vad jag kom på att man kunde säga, som visar lite vem jag är, och varför vill vara au pair. Och nu tror jag att jag vet vad jag ska säga i videon, jag ska bara spela in det.
Och sen också välja ut några bilder att ta med några bilder, och lite musik. Och sen få ihop det på något bra sätt.
Jag hoppas att jag hinner göra klart den i veckan, senast till helgen.
 
Mitt preliminära avresedatum är nu 6 augusti.
 




Maja

Hoppas att du snart kommer hitta DIN familj!!! Du kanske ska överväga att gå med i en annan förmedling, exempelvis SI, så kanske det går lite snabbare då du i så fall är med i två förmedlingar? Deras ansökan är mycket enklare att fylla i så jag tror inte det skulle vara några problem att få den klar hyfsat snabbt! Lycka till med allt!:)

Kommentaren skrevs den: 2012-06-27 21:36:50
Elisabet

Maja: Det hoppas jag också! Jag har funderat att anmäla mig till SI också. Jag har ju fått en till referens nu, med barn under 2 år. Och nu ska jag ladda upp en ny video. Jag ska ge det några matcher till, har ingen familj hört av sig, då tror jag att jag ska anmäla mig till SI också.

Hur går det för dig?

Kommentaren skrevs den: 2012-06-27 23:26:33
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se
Maja

Det låter som en bra idé! Jag åker till USA den 9 juli för att sedan åka vidare till min värdfamilj den 13!:)

Kommentaren skrevs den: 2012-06-27 23:52:11
Elisabet

Maja: Vad roligt att höra! Var ska du bo? Hur många barn ska du ta hand om? Hur gamla är de?

Kommentaren skrevs den: 2012-06-28 06:31:52
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: