Pratat med Match #65

Jag ringde till Stockholmskontoret igår, och berättade om funderingarna jag hade om matchningen, och om jag skulle släppa den eller om jag skulle vänta någon dag.
 
Jag bestämde mig för att ge match #65 en extra dag, ifall de skulle höra av sig.
Och idag så ringde de. Jag pratade med båda pappan och mamman i familjen.
 
Jag pratade först med pappan i familjen. Han berättade först om deras familj, om barnen, och vad de tycker om att göra.  
Han hade lite frågor till mig, några av frågorna var: Vad jag tycker om att göra fritiden, om min barnerfarenhet, och om jag var redo att vara borta hemifrån ett år.
Jag fick också ställa frågor till honom om jag hade några.
Jag tyckte samtalet gick bra. Ju längre tid vi pratade, desto bättre tyckte jag det gick. Han var själv hemma med barnen, så ibland behövde han gå till dem, eller säga till dem, men jag tyckte det gick bra ändå. Vi pratade ca 30 minuter, och han frågade om hans fru kunde ringa senare på kvällen. För hon ville också prata med mig, men hon jobbade, och skulle ringa senare, om det gick bra.
 
Han tyckte att jag pratade väldigt bra engelska, vilket var väldigt roligt att höra. Jag var inte så nervös inför det här samtalet, jag var mer nervös inför förra samtalet jag hade, med match #48, det var det första samtalet jag hade med en värdfamilj, så då var jag mer nervös.
 
Några timmar senare så ringde mamman i familjen. Hon berättade mer om dem och barnen, och om området de bor i. Hon berättade också om att au pairen som kommer till deras familj, ska känna sig som en i familjen. Det var en sak som de tyckte var väldigt viktigt, att au pairen ska känna sig som hemma, och som en medlem i deras familj, och är det något så ska hon kunna komma till dem om det är något hon funderar på, eller behöver prata om.
Det tycker jag också är viktigt, så det berätta jag för henne.
Hon undrade om jag hade några frågor, och det jag funderade på var om det fanns några andra au pairer i området, och vad det fanns att göra på fritiden. 
Jag fick så mycket info både från pappan och mamman, så jag kom inte på så många andra frågor. Det tyckte jag var bra, så att inte jag behövde ställa alla frågor till dem.
Jag tyckte att även det här samtalet gick bra. Hon var fortfarande kvar på jobbet, så ibland behövde hon ta ett annat samtal, men jag tyckte det gick bra ändå. Vi pratade ca 1 timme, och vi bestämde att hon skulle ringa igen imorgon.  
 
Även om båda samtalen gick bra, så har jag fortfarande funderingar till den här matchningen.
 
 
 
 




Sandra - If it comes in pink

Oj, hur kommer det sig att du har haft så många matchningar? :)

Kommentaren skrevs den: 2012-06-30 01:00:19
Din blogg/hemsida: http://if-it-comes-in-pink.blogspot.se
Elisabet

Sandra: Jag har haft många matchningar för att jag har inte hittat den rätta matchningen för mig ännu. Av alla matchningar jag har haft så är det bara några stycken som har hört av sig.
Och en annan anledning är, jag får en ny matchning så snabbt, har en matchning försvunnit från min profil så kan jag få en ny matchning samma dag eller dagen efter. Det längsta jag har fått vänta på en matchning tror jag är två, tre dagar. Jag gillar CC's matchningsprocess på det sättet, att jag går nya matchningar så snabbt. En del får inte det, vissa får vänta kanske flera dagar, nästan en vecka på en ny matchning.

Kommentaren skrevs den: 2012-06-30 14:53:08
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se
Maja

Berätta om samtalet!!:D

Kommentaren skrevs den: 2012-06-30 15:29:49
Anonym

Vad tycker du om familjen? Är det en familj du hade kunnat tänka dig?

Kommentaren skrevs den: 2012-07-02 13:05:20
Elisabet

Jag har lite funderingar om matchningen, och det har jag haft sen jag fick matchningen. Men samtalen med både pappan och mamman kändes bra. Jag har kommit på lite flera frågor som jag har till familjen. De skulle ringa i fredags, men det gjorde inte det, och de har inte hört av sig än. Men barnen är i den åldern som jag har tänkt på innan, så jag får se hur det känns om de hör av sig igen. USAs nationaldag är ju om några dagar, 4 juli, så det kan vara en anledning till att de inte har hört av sig, men jag tycker det är lite konstigt att de inte har hört av sig än, när vi bestämde att de skulle ringa i fredags. Jag ringde till Stockholmskontoret om det idag, att de inte har hört av sig, och hon skulle skicka mail om det till hennes kollegor på Bostonkontoret, så får jag se vad som händer. Om de vill fortsätta vara matchade eller inte. Jag ger det någon dag, och har de inte hört av sig, då tänker jag släppa den här matchningen.

Kommentaren skrevs den: 2012-07-02 23:28:16
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: