Match #28



Idag fick jag min tjugoåttode match.

Jag gillar verkligen den här matchningen.

Familjen bor i: Los Altos, California
Familjen: Pappa, Mamma och två barn.
Barnen: Flicka 6 år, Pojke 4 år.

Familjen bor i Los Altos. De bor 5 min ifrån San Francisco och San Jose.
De beskriver sig själva som en varm, välkomnande, rolig och ganska lättsam familj.
De ser fram emot att ha en ny "familjemedlem" som bor med dem. 
I området där de bor så finns det möjlighet till många utomhusaktiviteter, (det är ett bra ställe för cykling, löpning, vandring - det är svårt att inte påverkas av en hälsosam livsstil).
Musik (konserter), konst och hantverk, många olika kulturer lever tillsammans i Bay Area och au pairen kommer ständigt lära sig om dem via semester firandet, och vid andra tillfällen.
De är en europeisk familj. Och de pratar förutom engelska, både svenska och holländska.
Familjen kommer att arbeta med au pairen för att se till att schemat kommer att stämma för både familjen och au pairen, och arbetsveckan får inte överstiga 45 timmar, men au pairen bör förvänta sig att arbeta 45 timmar varje vecka.
Au pairen kommer att jobba måndag-fredag. Och arbetstimmarna kommer att vara mellan 8-10 timmar per dag.
Jag kommer ha tillgång till bil. Att skjutsa barnen till skola och förskola, och jag kommer också ha tillgång till bil på fritiden.

Den här var en öppen matchning. Så jag kan kontakta familjen om jag vill.
Jag skickade ett mail till familjen där jag berätta mer om mig själv, och att jag gärna skulle vilja veta mer om dem.

Jag gillar verkligen den här matchningen.
Och jag hoppas verkligen att de hör av sig.
Jag ska ringa till Stockholmskontoret imorgon, och säga att jag gärna vill prata med den här familjen.




Maja

Matchningarna rullar verkligen in för dig! Hur går det? :) Hört ngt?

Kommentaren skrevs den: 2012-03-08 15:01:51
Din blogg/hemsida: http://majaae.devote.se
Elisabet

Maja: Ja, jag får väl säga att jag har haft tur på det sättet. Om en matchning försvinner från profil, så har jag fått en ny matchning dagen efter. Så det är bra.

Önskar bara att några fler familjer hörde av sig.



Jag loggade precis in på mitt konto, och såg att även den här matchningen hade försvunnit från min profil.

Kommentaren skrevs den: 2012-03-08 19:28:26
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: