Match #35



Idag fick jag min trettiofemte match.

Familjen bor i: Henderson, Nevada.
Familjen: Mamma och två barn.
Barnen: Pojke 9 år, Pojke 5 år.

Familjen bor i Henderson, Nevada. Staden ligger en mil sydöst om Las Vegas. Det tar 15 min att åka till dit. 
Det finns många stora byggnader och arkitektur att se i Las Vegas. Det finns också många vandrings- och promenadsleder i Henderson.
De tycker om att spendera tid som en familj. De älskar att gå till parken, shoppa, och barnen tycker om att leka med alla barnen som bor på samma gata.
Familjen söker en au pair som vill vara en del av deras familj, och de ser fram emot att välkomna en till person i huset.
Familjen ser fram emot att lära sig om traditioner och olika maträtter från au pairens hemland. 
Båda pojkarna går i skolan.
De har hundar.

Jag fick ett mail från mamman, och hon var intresserad av att prata med mig. Jag skickade svar tillbaka och sa att jag gärna skulle vilja prata med dem.
Det här var första gången som en familj har hört av sig till mig av de familjer jag har varit matchade med. Så blev glad när jag såg att jag hade fått mail från familjen. Känslan kändes ännu bättre när jag hade läst deras profil. Jag gillar den här matchningen.
Så jag hoppas att jag får svar på mailet jag skickade.




Maja

Vad spännande!!:-) Hoppas att mamman svarar på mailet och att allt går bra! Lycka till!:)

Kommentaren skrevs den: 2012-03-28 10:16:00
Elisabet

Maja: Mamman har svarat på mailet, och svarade på frågorna jag hade skrivit.

Jag skickade ett svar tillbaka, och ställde några fler frågor som jag hade. Och frågade även om hon hade frågor till mig. Den enda frågan hon hade var, varför jag vill jobba som au pair och vad jag förväntade mig av att jobba hos dem.



Jag har blandade känslor till den här familjen, både positiva och negativa. Jag blir lite fundersam att hon inte ställer några frågor till mig, utan bara svarar på de frågorna som jag har. Jag tycker att, var hon intresserad av att lära känna mig bättre, så borde hon ställa några frågor.

Ska fråga om hon fortfarande vill prata med mig, över telefon eller skype.

Ska ge matchningen en chans ändå. Kan ändra min uppfattning om familjen när jag har pratat med dem.



Kommentaren skrevs den: 2012-03-28 19:50:45
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/
Maja

Ja jag håller med att det känns konstigt att de inte frågar några frågor för man ska ju eventuellt bo hos familjen i ett år? Då borde hon ju vilja lära känna en bättre. Hoppas det klarnar lite när du pratar med henne över Skype eller telefon! Lycka till!:)

Kommentaren skrevs den: 2012-03-28 20:17:25
Elisabet

Maja: Precis. Jag vill ju veta så mycket som möjligt om familjen innan jag flyttar dit. Detsamma borde det väl vara för familjen också, att de vill veta så mycket som au pairen. Det är ju ändå personen som ska ta hand om deras barn. Jag ska eventuellt skypa med mamman om några dagar. Får se om hon har flera frågor då. Annars tror jag att jag ska släppa den här matchningen.

Kommentaren skrevs den: 2012-03-28 21:56:59
Din blogg/hemsida: http://aupairelisabet.blogg.se/

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: