Match #36



Match #35 hörde aldrig av sig på mailet jag skickade om vilken tid som passade att vi kunde skypa.

Men idag fick jag min trettiosjätte match.

Familjen bor i: Hawthorn Woods, Illinois.
Familjen: Pappa, Mamma och tre barn.
Barnen: Pojke 13 år, Flicka 10 år, Flicka 10 år (Tvillingar).

Den närmaste större staden är Chicago. Det tar 45 minuter att åka dit.
Det finns mycket att göra i Chicago. Chicago är en mångkulturell stad med varje kultur representerade. Det finns museer, konst institut, stränder, samt massor av nattliv.
Au Pairen väcker barnen på morgonen och gör dem redo för skolan, och plockar sen upp dem efter skolan. Au Pairen gör även middag till barnen, och börjar hjälpa dem med läxorna efter middagen.
Flickorna går i skolan från kl. 8.00-12.00 (noon). Pojken går i skolan från kl. 12.00-15.30.
Kl. 15-17 har au pairen hand om alla tre barnen.
Au Pairen jobbar ungefär 8 timmar per dag. Jobbar var tredje lördagskväll, annars är au pairen ledig de flesta helgerna. 
Några aktiviteter som barnen håller på med efter skolan och på helgerna är fotboll, ridning och simning.
Familjen gillar verkligen att lära sig om andra kulturer och är öppna för att prova nya maträtter, och införliva nya traditioner i deras familj.
De har katter och hundar.

Barnen är lite äldre än vad jag har tänkt på innan, men annars gillar jag verkligen deras profil.
I deras profil så står det att flickorna är i daycare, och daycare översatt på svenska är dagis eller förskola. Men man går inte på dagis när man ska fylla 11 år. Det blev jag lite fundersam till. Det är säkert bara ett skrivfel, eller så har det fyllt i fel ålder på barnen. Vi får se hur det ligger till, om det hör av sig.
Jag gillar den här profilen, och ska ringa till Stockholmskontoret imorgon och säga att jag är intresserad av att prata med dem.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: