Match #48



Idag fick jag min fyrtioåttonde match.

Familjen bor i: Buffalo, New York.
Familjen: Mamma, Mamma och två barn.
Barnen: Flicka 10 år, Pojke 7 år.

Familjen lever mycket nära en vacker park, flera museer, teaterdistriktet, tre universitetsområden, Buffalo Zoo och två gator som har en hel del unika butiker.
Både barnen går i skolan från kl. 8 på morgonen. Au pairen eller någon av föräldrarna hämtar barnen från skolan mellan kl. 15-17 (beroende på om barnen har några aktiviteter efter skolan).
Familjen gillar att vara aktiv. Barnen går på Tae Kwon Do, och de spelar också fotboll och baseboll. De gillar att komma ut ur huset på helgerna och hitta på olika äventyr och aktiviteter, som vandringar, fiske, bad. På vintern försöker de att åka skidor på en av de närliggande skidorterna platserna flera gånger under vintern.
Familjen kommer att dela deras kultur med au pairen genom att ta med au pairen på så många av de aktiviteter de går på som hon vill följa med på. De räknar också med att hon kommer att dela sin kultur genom bilder, berättelser och måltider som är typiska där hon kommer från.

Barnen är lite äldre än vad jag har tänkt på innan, men annars gillar jag den här matchningen.
Jag har skickat ett meddelande till den ena mamman på facebook, där jag skrev att jag gärna skulle vilja prata med dem.

Men jag har fortfarande förhoppningar att match #47 ska höra av sig.
Det känns som det är en av de bästa matchningar jag har haft. Jag gillade verkligen deras profil, och barnen är i den åldern som jag har tänkt på mest innan. Ålder på barnen splear ingen roll för mig, men jag har tänkt på att jag vill vara au pair till yngre barn. Men det är bara för att jag har mest erfarenhet med yngre barn.
Hör inte match #47 av sig, eller att jag får svar på Bostonkontoret att familjen inte är intresserade av att matchas igen, eller att det inte går att matchas igen. Då får jag släppa matchningen.
Men innan jag hör något annat, så hoppas jag fortfarande att jag ska höra något från match #47. 

Mitt preliminära avresedatum är nu 11 juni.





Vad heter du?:
Kom ihåg mig?
E-mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här: